S: Ford Capri 3000 GTXLR Cosworth

Annonsen börjas med ett "S:" eller "B:". Endast bilar i denna avdelning!
Användarvisningsbild
Benan
Legend
Namn: Benny Nilsson
Kör: Capri Cosworth 24v, Mondeo 2,0 -02 & Yamaha YZF 1000R

S: Ford Capri 3000 GTXLR Cosworth

Inlägg av Benan »

Nu säljer jag mitt avstannade turboprojekt då både intresse och tid har tagit slut.
Bil: Ford Capri 3000 GTXLR mk1 -1970
Motor: 2,9 liters Scorpio Cosworth V6 motor som är totalrenoverad och preppad för turbokonvertering. Allt som behövs för bygga klart finns som tex. Borg Warner S200R turbo, dubbla W.G, dumpventil, Haltech sprut, KL Racing intercooler, bränslesystem med 10mm pressade stålomspunna slangar, aluminium racekylare, dubbla oljekylare med pressade stålomspunna slangar, 540cc spridare, hemmabyggt avstämt insug med dubbla plenum och 45mm fullradietrattar, O-ringat block, slipade ventiler, kompsänkt, portade avagskanaler, bortplockad AC och servopump, alla lager och packningar är byta, lösa flänsar om man vill bygga egna grenrör m.m.m.

Komplett Autometer instrumentering inkopplad och integrerad med sprutet. Hydraulisk handbroms, stålomspunna bromsslangar hela vägen överallt. Sierra Cosworth skivor fram, Sierra GT skivor bak. Justerbara GAZ dämpare, CCI sänkfjädrar, enkelblads fjädrar bak, hårdare bussningar runt om. 40liter fulecell. MT-75 låda med Sachs koppling. Quife diff med 3:44 utväxling.
Omlackad 2008 och 100% rostfri. Rullat 200 mil sedan lackering så den är i toppskick karossmässigt underredet är också klanderfritt. Breddade Saab plåtisar 8,5x15 med 215 45 15 Toyo T1R. Ingår massa andra grejer som tillhör bilen och projektet. Finns hur mycket byggbilder som helst och jag har säkert glömt att nämna något. Ursäkta dom sista två bilderna, mobilkamera..

Bilen står idag utan motor och turbo monterad. Motorn är hopsatt och redo för att läggas i. Så det som e kvar är att lägga i motorn och turbo samt koppla ihop sprut med motor samt det som krävs för att färdigställa installationen.

Du som tittar på denna bil vet vad det är du köper vad som krävs och hur mycket pengar och tid det ligger nerlagt!

Är du intresserad och undrar något är det bara att höra av dig. Telefon är det seriösaste sättet. 0739 963360

http://www.blocket.se/lund/Ford_Capri_3 ... =23_11&w=3

Pris/utgångsbud: 69000
Plats/närmaste stad: Lund