Ford Capri MK2 ghia
-
radde75
- Nybörjare
- Namn: Robert Nilsson
- Kör: Ford Capri MK2 Ghia - 1975
Ford Capri MK2 ghia
En undran, vad ligger prisbilden i på dessa bilar.
Vill säga 96% rostfri, 2900 mil efter total renovering 2,3l v6, manuell, bilen är genomgången på mutternivå och omlackad för ca 30 år sen, saknas vinyltak ” kan finnas kvar i förrådet med övriga reservdelar ” fin i lack med bra lyster. Medföljer enormt mkt reservdelar så som bakaxel, inredning, elektronik, motordelar, bromsdelar mm.
Den besiktad sista gången innan den blir besiktningsbefriad nästa vecka.
Bifogar en bild i detta inlägg, detta är av ren nyfikenhet för fick den av min pappa som haft den i sin ägo sen mitten 80 talet och vårdat den med sitt liv.
kör så lite och känner att den kanske borde få en mer engagerad ägare.
Vill säga 96% rostfri, 2900 mil efter total renovering 2,3l v6, manuell, bilen är genomgången på mutternivå och omlackad för ca 30 år sen, saknas vinyltak ” kan finnas kvar i förrådet med övriga reservdelar ” fin i lack med bra lyster. Medföljer enormt mkt reservdelar så som bakaxel, inredning, elektronik, motordelar, bromsdelar mm.
Den besiktad sista gången innan den blir besiktningsbefriad nästa vecka.
Bifogar en bild i detta inlägg, detta är av ren nyfikenhet för fick den av min pappa som haft den i sin ägo sen mitten 80 talet och vårdat den med sitt liv.
- Bilagor
-
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Re: Ford Capri MK2 ghia
Det är svårt att ge ett riktigt bra svar tycker jag för marknaden svänger lite nu. Å ena sidan är priserna absolut på väg upp men framförallt för bilar i originalskick. Där är det tyvärr så att icke original kulör (?), rödlackade fälgar, backspeglar och vinge drar ned priset en del (enligt min bedömning) även om det är rätt enkelt åtgärdat. En V6 1975 är attraktiv av andra skäl för vissa som vill modifiera men då är den å andra sidan kanske lite för fin...
Om jag ska gissa på summor så kanske nånstans runt 35000-55000 kr men det beror också var rosten finns och hur mycket det är. Det är också starkt beroende av att hitta rätt köpare.
Om jag ska gissa på summor så kanske nånstans runt 35000-55000 kr men det beror också var rosten finns och hur mycket det är. Det är också starkt beroende av att hitta rätt köpare.
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
-
radde75
- Nybörjare
- Namn: Robert Nilsson
- Kör: Ford Capri MK2 Ghia - 1975
Precis, fälgarn är inte röda nu och vingen är inte borrad, går ta bort
rosten är lite ytrost på höger tröskel inget genomgående. Positivt är att resten är orginal ” förutom färgen ” sen är den skattebefriad samt besiktningsbedriad.
Tack för info
Tack för info
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
OK, det låter ju bra så. Capri med taklucka har en tendens att rosta inifrån trösklarna (alla fyra hörn), så där måste man lyfta på mattorna och helst gå in med boroskop för att verkligen se skicket.
Det ligger ute en GL nu som man begär 125 000 kr för, så högt pris tror jag är svårt att få ut.
Hoppas ni hittar en bra ägare om den ska säljas!
Det ligger ute en GL nu som man begär 125 000 kr för, så högt pris tror jag är svårt att få ut.
Hoppas ni hittar en bra ägare om den ska säljas!
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost