Sliten stoppning i skåningen på ryggen till förarsätet.

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Greuz
Erfaren
Namn: Patrik S
Kör: Focus 1,0 EB 125 Hk 2014

Sliten stoppning i skåningen på ryggen till förarsätet.

Inlägg av Greuz »

Hej, jag äger en focus -14 1,0 eb st- line och stoppningen på förarstolen på sidorna( typ vid njurarna) är väldigt sliten. Det känns hårt där jag känner på bägge sidor. Går det att laga/ klä om eller behöver jag byta säte? Bilen har bara gått drygt 8000 mil. Tacksam för svar.

cox
Veteran
Namn: Micke w
Kör: Mondeo mk5

Re: Sliten stoppning i skåningen på ryggen till förarsätet.

Inlägg av cox »

Går inte att svara på utan bild.

Skickat från min SM-A528B via Tapatalk

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Inlägg av granadadr »

går att stoppa om,, men frågan är hur dyrt det blir? har tagit isär mina sportstolar själv på mina Mondeos,, lite bök men går :)
Bilagor
DSC_4436.JPG
DSC_4785.JPG

nyford
Veteran
Namn: Anders Koch
Kör: Ford Kuga E85

Inlägg av nyford »

Jag har varit båtägare. Där var en av stolarna värre skadade än det din bild visar. Skumgummit går att limma med kontaktlim. Det blir ju dessutom inte stelt och hårt som andra limsorter. Det går (Lite grand) att böja även om fogen har fått sitta i flera år. Om du vill kan du ju lägga som ett plåster över fogen, t.ex ett myggnät. Det blir som armering. Jag lyckades hitta ett nät av textil som var följsamt. Kanske syntetisk textil (?), men det var mjukt ändå.
När man sedan satt på stolen märktes inget konstigt med den. Inga hårda kanter, eller sämre elasticitet.

Ett litet tillägg: Skulle du behöva komplettera några bitar eller inlägg, så försök att hitta så likt det befintliga skumgummit som möjligt. Alltså i mjukhet och volym etc. etc. Och tänk på att det är skillnad på skumplast och skumgummi.

Skriv svar