Uppgradering av länkarmar ST225?
-
sebulba
- Erfaren
- Namn: daniel nilsson
- Kör: 2026 - Ford Focus ST225 2006 - kör nu.
Ford Fiesta ST -08 - såld.
Renault Megane Coupe -97 -skrot.
Ford Fiesta 5d -08 - såld.
Renault Megane RS250 -16 - såld. - Ort: Halland
- Medlemsnummer: 235
Re:
Gammal tråd men hoppas du kanske kommer ihåg...Keller skrev: ↑tis dec 13, 2016 10:43 amOriginal bussningar är skit! Håller inte ens för en vanlig focus![]()
Har du möjlighet till att bränna bort bussningen och press för att få på dom nya så köp lösa bussningar.
Jag skickade upp mina länkarmar till Autotech så fixade dom allt.
Ska du ändå byta länkarm och spindelled samt kanske anpassa för en sänkt bil (du får rätt vinkel på drivaxlarna) så hade jag kört på kompletta armar.
Det som kan hänfra är att axeltappen där den stora bussningen sitter kan bli skadad.
I mitt fall var det en nödlösning med att köra powerflex tills jag fick råd till Hardrace.
Vad menar du med att "axeltappen där den stora bussningen sitter kan bli skadad"?
Och sen kom att tänka på drivaxlar. Har kikat lite på Autodoc och när man tittar så finns det massa drivaxlar
att välja på. Dock komlar man specen på drivaxlarna skiljer det i längd enligt deras spec. Så mycket som upp till 20mm om jag inte minns fel.
Om man har en sänkt bil så sägs det ju att drivaxlarna blir för lång.
När jag köper. Ska jag då välja dom kortaste drivaxlarna?
Men sen också har läst att Volvo och nån firma gjorde speciella drivaxlar till sänkta Volvo C30. Kan dom passa Ford också tro?
Menar hade ju vart himla smidigt att köpa drivaxlar som faktiskt är anpassade för sänkning.
Men sen också vilka drivaxel-märken är att föredra bortsett från "genuine Ford"?
Menar måste ju finnas bra eftermarknads-alternativ. En drivaxel är ju inte jätte-komplicerad.
Tack!
Mvh Daniel