Lite besviken på RS mk II

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Användarvisningsbild
TS Edition
Erfaren
Namn: Tobias Sundqvist
Kör: Ford Focus RS 2010

Inlägg av TS Edition »

Tack för bilden Peter.....Personligen tycker jag det ser ut som 30mm H&R Kittet sänker mer än 30mm??? mycket mindre luft i hjulhuset än när jag måttade ner 30mm från min skärmkant......eller så blir man lite lurade av bilden:Odd:...hur som helst så såg det där jäkligt bra ut.....Kan ni montera fjädrar och köra hjulinställning hos er Peter, i samband med en uppdatering av mjukvaran också som jag tänkte åka ner för?
:eclipsee_ FOCUS RS 2010 WHITE EDITION

Quistan
Nybörjare
Namn: richard
Kör: Forf focus st

Inlägg av Quistan »

TS Edition skrev:någon som har en bild som är tagen från sidan på en rs2 med 30mm sänkning:confused:....Har lackat mina bromsok nu ikväll och drog fram tumstocken å kolla....alltså om man kastar på 30mm sänkning så är den fortfarande hög som ett hus.....50mm skulle jag vilja ha ner den...Men coilovers e för dyrt i dagsläget,någon som vet om det kommit ut några 50mm fjädrar på marknaden??...jag har dock inte hittat några än.
´håller drivknutarna om man har för lågt? hört att de steget du tog nu är de som är " lagom " bäst för drivknutarna, skulle själv vilja ha ett vettigt svar för kör själv orginal och vill sänka också:)

Användarvisningsbild
TS Edition
Erfaren

Inlägg av TS Edition »

ja åker man med rätt hjulvinklar så ska det inte vara några problem med sänkning vare sig 10m eller 70mm

Användarvisningsbild
Peter 75
Veteran
Namn: Peter Carvall
Kör: RS 2009
Kontakt:

Inlägg av Peter 75 »

TS Edition skrev:Tack för bilden Peter.....Personligen tycker jag det ser ut som 30mm H&R Kittet sänker mer än 30mm??? mycket mindre luft i hjulhuset än när jag måttade ner 30mm från min skärmkant......eller så blir man lite lurade av bilden:Odd:...hur som helst så såg det där jäkligt bra ut.....Kan ni montera fjädrar och köra hjulinställning hos er Peter, i samband med en uppdatering av mjukvaran också som jag tänkte åka ner för?
Det kan vi lösa

Mvh
Peter

Användarvisningsbild
Peter 75
Veteran
Namn: Peter Carvall
Kör: RS 2009
Kontakt:

Inlägg av Peter 75 »

Quistan skrev:´håller drivknutarna om man har för lågt? hört att de steget du tog nu är de som är " lagom " bäst för drivknutarna, skulle själv vilja ha ett vettigt svar för kör själv orginal och vill sänka också:)
Hej

Man skall inte sänka för mycket H&R är lagom, jag har inte sänkt mina coilovers mer heller.

Peter

Användarvisningsbild
TS Edition
Erfaren

Inlägg av TS Edition »

Peter 75 skrev:Det kan vi lösa

Mvh
Peter
PM Skickat Peter....