Är detta okej?

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Milan
Nybörjare
Namn: Milan Klacar
Kör: Focus RS 2010

Är detta okej?

Inlägg av Milan »

Hej!

Beställde Braid fälgar från Mocomp till min Focus RS 2010. Pratade med ägaren Lars och han hade 17" fälgar som jag kunde få till ett fördelaktigt pris. Tror att Mabz här på forumet beställde de här fälgarna men då det strulade med att fälgarna tog i när man svängde fullt skickades fälgarna tillbaka och skulle enligt Lars svarvats för att passa en Focus RS. Efter att jag monterat fälgarna och skulle backa ut från garaget kände jag direkt att fälgarna tog i när jag svängde fullt. Lars från Mocomp tog kontakt med Braid i Spanien som i sin tur skickade 5mm spacers till mig. Tycker ni att man ska acceptera detta? Har trots allt betalat 10 000 kr för fälgar som inte passar men som jag blev lovad att de skulle göra! Är det ens lagligt och köra med spacers?

/Milan

Focus RS
Legend
Namn: Per-Anders G
Kör: Ford
Medlemsnummer: 3

Inlägg av Focus RS »

Jag hade i alla fall inte varit nöjd med detta. Men det är jag det...

/Per-Anders.

Användarvisningsbild
Papillon
Legend
Namn: Johan
Kör: Audi A4 Ts -07
Kontakt:

Inlägg av Papillon »

Det var inte lagligt med spacers för ett par år sedan och tror inte det har ändrats, så det känns som en nödlösning.. Nä, inte ok tycker jag.

Kan tipsa om att kika efter fälgar från England ist, oftast ett par tusingar billigare där ink frakt. Nu har iofs momsen höjts till 20% men tror du sparar en del ändå.
//Johan

Skriv svar