Intryck av dagens focus kombi?

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
dajo
Veteran
Namn: Daniel Jönsson
Kör: Mondeo

Intryck av dagens focus kombi?

Inlägg av dajo »

Funderar på att byta bil om ett år och då förmodligen till en 163hk diesel med automat och en massa utrustning.

Har det uppdagats några svaga punkter på focusen nu när den funnits ute i drygt 10 månader?

Irriterande konstruktioner?
Vanliga fel?
Rost?
Kör: Mondeo HGV 2.0 -06

Användarvisningsbild
Bruno
Legend
Namn: Bruno S
Kör: Edge ST-Line -18

Inlägg av Bruno »

dajo skrev:Funderar på att byta bil om ett år och då förmodligen till en 163hk diesel med automat och en massa utrustning.

Har det uppdagats några svaga punkter på focusen nu när den funnits ute i drygt 10 månader?

Irriterande konstruktioner?
Vanliga fel?
Rost?
har knappt hunnit börja sälja dom bara :P haha

än så länge har jag iaf inte hört om nåt minsta lilla fel på dom.. den motorn med PowerShift-lådan e fantastisk.. kör med den uppsättningen i min C-Max :)

beställa ny eller leta begagnad? lycka till iaf! :)

Användarvisningsbild
Lemon
Legend
Namn: Alexander Palmgren
Kör: S-Max 2,0T Ecoboost Aut

Inlägg av Lemon »

Varför frågar alla om rost numera på nästan nya fordar,Det problemet dog väl 2005.

Rost på en 10 månader gammal bil har jag aldrig sett iaf, bilarna levereras ju inte plåtrena direkt ;)

Dom bilar jag sett med rost sedan dess har bestått av utvändiga skador som börjat rostat...

Inga vanliga fel vad jag har hört/märkt.

Bjurskog
Erfaren
Namn: Lennart Bjurskog
Kör: Ford Focus -12

Inga problem

Inlägg av Bjurskog »

Hej,

jag har kört min nya Focus kombi -12 i 3.5 månader nu dagligen (650 mil) och det har inte varit ett endaste problem. Jag har aldrig upplevt något liknande med någon annan ny bil tidigare, det brukar alltid vara ett par saker som stör inledningsvis (jo, jag har haft nya Toyota, Passat, Golf, Volvo som jämförelse).

Ett undantag finns dock. Färddatorn låser sig ibland. Det har hänt vid 3 tillfällen hittills och inga värden på menyn ändras. Lösningen är att ändra menyn till en annan visning och sedan bläddra tillbaka så funkar det som om inget har hänt.

Ni som läst mina andra inlägg här har också sett att det var stora problem att momtera larmet på bilen, men det har ju egentligen inget med bilen att göra. Det Defa-larm som jag fick till slut har fungerat helt utan problem.

Forsätter det så här är bilen inget annat än en succé! :)

Skriv svar