C-max backsäten lutas eller ej
-
Gumstar
- Nybörjare
- Namn: Klaus Bigum
- Kör: Ford C-MAX 1.6TDCI Titanium
C-max backsäten lutas eller ej
Hej,
Vi funderer på at köpa en Ford C-max från 2011. Vi er dock lite usäkre på om barnens bilstolar får bra plats på backsätet.
Barnen er 3 och 5 och åker framåt.
Vort bekymmer er at backsäten er väldigt raka i ryggen. Går det at luta dessa backsäten backåt?
Bonus fråga. bilen kommar utan vinterhjul. Vad er et ca pris på 4 vinterhjul på stålfälg?
tackar for svar.
mvh Klaus
Vi funderer på at köpa en Ford C-max från 2011. Vi er dock lite usäkre på om barnens bilstolar får bra plats på backsätet.
Barnen er 3 och 5 och åker framåt.
Vort bekymmer er at backsäten er väldigt raka i ryggen. Går det at luta dessa backsäten backåt?
Bonus fråga. bilen kommar utan vinterhjul. Vad er et ca pris på 4 vinterhjul på stålfälg?
tackar for svar.
mvh Klaus
- Edelsvärd
- Veteran
- Namn: Fredda
- Kör: 2018 Focus RS
- Kontakt:
Jag är övertygad om att du får plats med stolarna om kidsen åker framåtvända. Bakåtvänt går si-så-där men då blir det trångt för knäna fram. Airbag på passagerarsida fram går att koppla ur via nyckelbrytare i handskfacket (om jag inte har fel så tror jag det kostar ca 2600kr att montera en brytare) Jag åker Focus ST och vi har varit på bilresa med en 1,5 -åring i bakåtvänd stol samt en 5,5-åring i framåtvänd. Det funkar och då borde det verkligen funka i en C-Max. Trevlig bil för övrigt.
Går det att luta baksätet:
På C-Max - Nej.
På C-Max Grand - Ja.
Vinterhjul föreslår jag att du begär in offerter från de olika däckhandlarna i ditt närområde på premiumdäck (Nokian Hakka 5 eller 7, Good Year osv)
Hälsningar
Fredda
Går det att luta baksätet:
På C-Max - Nej.
På C-Max Grand - Ja.
Vinterhjul föreslår jag att du begär in offerter från de olika däckhandlarna i ditt närområde på premiumdäck (Nokian Hakka 5 eller 7, Good Year osv)
Hälsningar
Fredda