Farthållare som stängs av
-
MackJack
- Nybörjare
- Namn: Jakob G
- Kör: Ford S-Max
Farthållare som stängs av
Hej,
Har en 2011 S-Max (140hk diesel med PowerShift) vars farthållare stängs av när man minst anar det mitt i färden. Den kan också stängas av när man gasar med knapparna på ratten. På Bilia gör de inte mycket åt det och verkar inte bry sig om att lyfta frågan uppåt heller. Har haft bilen inne flera gånger men inget görs åt det.
Någon mer som råkat ut för samma sak på samma eller annan Fordmodell? Jag vire väldigt tacksam om någon mer kunnig än Bilia kan ge tips på vad det kan vara...
Har en 2011 S-Max (140hk diesel med PowerShift) vars farthållare stängs av när man minst anar det mitt i färden. Den kan också stängas av när man gasar med knapparna på ratten. På Bilia gör de inte mycket åt det och verkar inte bry sig om att lyfta frågan uppåt heller. Har haft bilen inne flera gånger men inget görs åt det.
Någon mer som råkat ut för samma sak på samma eller annan Fordmodell? Jag vire väldigt tacksam om någon mer kunnig än Bilia kan ge tips på vad det kan vara...
- Nemesis_se
- Legend
- Namn: Peter Olesen
- Kör: Ford / Mazda - Aggressive Ecodriving
- Medlemsnummer: 188
Har bara upplevt liknande när det är väldigt halt ute (eller man kör in i en större vatten-pöl med ena hjulet)
På våra Focusar så lägger farthållaren av när ESP:n går in
På våra Focusar så lägger farthållaren av när ESP:n går in
Över 60 och leker fortfarande med bilar...
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Bosch Car Service], Grönnäs
Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Bosch Car Service], Grönnäs
Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)