Ford focus 08-framåt: Partikelfilter
Ford focus 08-framåt: Partikelfilter
Hur fungerar det med partikelfilter på dessa bilar. Jag pratade lite med bilhandlaren om att partikelfiltret på tdci 1.6 byttes mot ett självrrengörande filter 2009 ungefär. Stämmer det?
Hur är det med dessa filter. Behöver de bytas ut efter något miltal och vad kostar filtret att byta, kan man tex byta filtret själv?
Funder på att köpa en focus 08 eller nyare tdci 1.6 men jag behöver veta hur det fungerar med partikelfiltret så jag inte åker på någon större smäll vid service eftersom dessa filter brukar vara svindyra.
Hur är det med dessa filter. Behöver de bytas ut efter något miltal och vad kostar filtret att byta, kan man tex byta filtret själv?
Funder på att köpa en focus 08 eller nyare tdci 1.6 men jag behöver veta hur det fungerar med partikelfiltret så jag inte åker på någon större smäll vid service eftersom dessa filter brukar vara svindyra.
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Här en tråd med lite mer i detta ämne http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... hp?t=74434