Långsam bränslemätare...

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
yoyo
Erfaren
Namn: Camilla Larsson
Kör: Ford Focus

Långsam bränslemätare...

Inlägg av yoyo »

Hej! Har en Ford focus 04. Bränslemätaren är konstig. Ibland när jag tankar bilen full tar det en timme för den att gå upp till full tank. färddatorn visar direkt att jag har 50 mil till tom tank, men inte bränslemätaren. Vad kan det vara för fel?

yoyo
Erfaren
Namn: Camilla Larsson
Kör: Ford Focus

Inlägg av yoyo »

Googla runt lite, verkar vara många som får detta problem om dom tankar i etanol. Jag kör i stort sätt alltid med etanol men slängde i 200 kr bensin för några dagar sedan. Då tänkte jag inte på bränslemätaren, däremot igår när jag tankade upp den nästan tom tank med etanol så började den krångla.
Den har varit seg ibland tidigare, vet inte idag om det kan varit samma då. Jag tankar aldrig fullt med bensin utan de är de gånger tanken börjar bli tom och det inte finns etanol

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Har dock inte hört mera om den koppling till just etanolen och har heller inte med egna ett antal dock konverterade fordon inte funnit på detta fenomen.

Rent tekniskt är det en flottör som drar en tråd längs ett reostatmönster på tankarmaturen, som där inte torde ha någon påverkan vilket av dessa bränslen det handlar om...

Skriv svar