Får inte AUX att funka, Focus -10
-
findata
- Nybörjare
- Namn: findata
- Kör: Fikus
Får inte AUX att funka, Focus -10
Hej!
Har precis köpt en begagnad Focus. Den har cd6000 (har jag för mig).
Den har AUX knapp och jag har AUXingång monterad. När jag trycker på AUX står det "AUX" i ca en sek sen går den tillbaka till rado/cd.
Hörs inget under den sekunden heller.
Har inte rivit bort hanskfacket för att kolla. Tycker att det borde fungera när jag har både knapp och utgång.
Voice funkar inte heller, finns det något samband? Ingen viktig funktion, men vill ju veta varför det inte fungerar.
/Findata
Har precis köpt en begagnad Focus. Den har cd6000 (har jag för mig).
Den har AUX knapp och jag har AUXingång monterad. När jag trycker på AUX står det "AUX" i ca en sek sen går den tillbaka till rado/cd.
Hörs inget under den sekunden heller.
Har inte rivit bort hanskfacket för att kolla. Tycker att det borde fungera när jag har både knapp och utgång.
Voice funkar inte heller, finns det något samband? Ingen viktig funktion, men vill ju veta varför det inte fungerar.
/Findata
-
findata
- Nybörjare
Jag blir lite osäker på vad du menar, men jag kan inte hitta någon inställning i själva radion som sätter på/av funktionen (varför nu en sådan funktion skulle finnas). Själva uttaget vet jag inte om det verkligen är inkopplad, läser man på diversse sidor saknas själva uttaget men kablaget är föreberett.Peter H skrev:Dum fråga kanske men har du AUX uttaget anslutet du aktiverar den funktionen?
Minns dock inte hur det är på just den stereon men vanligen får man det fenomenet om uttaget inte är anslutet vid tillfället till att symbolen inte ens syns.
Men jag har ju uttaget och även knappen, skulle det då inte vara inkopplat på baksidan!?
Jag får väl ta loss hanskfacket och kolla.
-
findata
- Nybörjare
Då är det något skumt i alla fall med min. Läste mig till på något annat forum att kan vara ide att koppla ur batteriet ett tag. Har inte haft möjlighet att kolla varken hanskfacket eller batteriurkoppling ännu. Blir ikväll. Ska försöka återkomma med resultat.nosen skrev:På min -11 så kan jag välja AUX utan att ha en källa inkopplad, och den stannar ändå där...