Lasthållare Ford C-max årsmodell 2011
-
Gumstar
- Nybörjare
- Namn: Klaus Bigum
- Kör: Ford C-MAX 1.6TDCI Titanium
Lasthållare Ford C-max årsmodell 2011
Hej,
Jag er på jakt efter lastållare till vår Ford C-Max 1.6 TDCI från 2011.
Jag kan inte riktigt hitta reda på vilken som passar på just vor bil som inte har någon rails.
Der måste finnas andre lite billigare varianter än dom från Thule. Vi anvendar lasthållare typ 1 gång om året - skid semester.
tacksam för svar.
mvh Gumstar
Jag er på jakt efter lastållare till vår Ford C-Max 1.6 TDCI från 2011.
Jag kan inte riktigt hitta reda på vilken som passar på just vor bil som inte har någon rails.
Der måste finnas andre lite billigare varianter än dom från Thule. Vi anvendar lasthållare typ 1 gång om året - skid semester.
tacksam för svar.
mvh Gumstar
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Dessa till C-Max utan reling var med lite dyra på ebay med runt 800:-(http://www.ebay.de/itm/DACHTRAGER-GRUND ... #vi-ilComp) men är av liknande typ tex Biltema med säljer (http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Lasta ... sal-34228/).
Som du då inte heller är flitig användare av takbågar kanske kan fungera, har i flertalet år med använt dock föregående modell av dessa Biltema säljer.
Som du då inte heller är flitig användare av takbågar kanske kan fungera, har i flertalet år med använt dock föregående modell av dessa Biltema säljer.
-
bugeyes
- Erfaren
- Namn: Björn Sorkin
- Kör: Mondeo 2011 och Focus 2014
Jag letade förut efter lastbågar till min Mondeo 11 som inte heller har rails. Slutade ändå med att jag köpte Thule hos Mekonomen, lite dyra men väldigt rejäla. Taket är ganska välvt vid främre bågen så det gick inte så bra med universal då den främre kom att luta framåt väl mycket. Dom modellanpassade tar hänsyn till det och fästena kompenserar lutningen.