den sitter med 3 M6 muttrar,kasta originalen och sätt dit nya då og är skitdålig kvalite' på,sen sitter luckan med ett par småskruv oxå,om du har nära till en volvo handlare skulle jag ta en tripp dit och köpa en (1st,sätt den på den mittre skruvens plats) vingskruv som de använder på V50 osv med samma skit konstruktion,då behöver du inga verktyg nästa gång mer än till pedalen
Tack! Det låter uppenbarligen ganska knepigt för att vara enbart byte av ett filter. Ska följa dina råd och byta ut dessa muttrar så att det blir lättare att byta.
Tacksamhet är den säkraste vägen till belåtenhet:Odd:
Gabbe86 skrev:Tack! Det låter uppenbarligen ganska knepigt för att vara enbart byte av ett filter. Ska följa dina råd och byta ut dessa muttrar så att det blir lättare att byta.
det är standrad gäng,köp inte nyloc,vanliga funkar och släpper inte
meanxpress skrev:du får ta bort gaspedalen sen sitter det en lucka på sidan av värmepaketet,idioti är bara förnamnet,odugligt är mellan namnet på konstruktören
Måste/bör jag koppla loss sladden till gaspedalen på min 2009 Focus (utan ställbara pedaler) för att få den tillräckligt ut vägen när jag byter kupéfiltret?
Kan man göra det utan att någon dator/elektoniklåda får spader?
Jag är inte van vid moderna datoriserade bilar.