Regnvatten tränger in i kaross på Ford Focus
-
3D-kreativ
- Nybörjare
- Namn: Peter Garton
- Kör: Ford Focus Flexifuel
Regnvatten tränger in i kaross på Ford Focus
Hej!
Jag har ett jättestort problem med min Ford Focus. Det tränger in vatten i karossen när det regnar. Det märks bl.a. genom att golvmattan är helt genomblöt och det sipprar ut vatten i bagaget som har samlats mellan den yttre och inre plåten.
Detta är jätte trist och jag tänkte kolla om någon här på forumet har haft liknande problem och hur ni har löst det eller om någon har förslag på hur jag kan lokalisera och åtgärda detta problem. Jag har tidigare monterat bort de avlånga baklyktorna och och tätat runt hål för kablar, men detta har ej hjälpt.
Det är en Focus av 2006 års modell, Flexifuel och ej kombi.
Tacksam för tips!
Jag har ett jättestort problem med min Ford Focus. Det tränger in vatten i karossen när det regnar. Det märks bl.a. genom att golvmattan är helt genomblöt och det sipprar ut vatten i bagaget som har samlats mellan den yttre och inre plåten.
Detta är jätte trist och jag tänkte kolla om någon här på forumet har haft liknande problem och hur ni har löst det eller om någon har förslag på hur jag kan lokalisera och åtgärda detta problem. Jag har tidigare monterat bort de avlånga baklyktorna och och tätat runt hål för kablar, men detta har ej hjälpt.
Det är en Focus av 2006 års modell, Flexifuel och ej kombi.
Tacksam för tips!
-
Arthursson
- Erfaren
- Namn: Bo Arthursson
- Kör: volvo v60 D6 -15
-
3D-kreativ
- Nybörjare
- Namn: Peter Garton
- Kör: Ford Focus Flexifuel
Tack för svaret!
Menar du täcklisterna som är försänkta i taket och som går från framrutan och till bakluckan? Är det bara till att försiktigt bända bort dem?
Om nu vattnet har trängt in den vägen, kan vattnet då har runnit dels framåt genom den främre dörrstolpen och dels bakåt mot bagageutrymmet?
Det verkar som det bara är den vänstra sidan av bilen som är drabbad av fukten.
Vad är det för typ av kitt och var kan man köpa det?
Menar du täcklisterna som är försänkta i taket och som går från framrutan och till bakluckan? Är det bara till att försiktigt bända bort dem?
Om nu vattnet har trängt in den vägen, kan vattnet då har runnit dels framåt genom den främre dörrstolpen och dels bakåt mot bagageutrymmet?
Det verkar som det bara är den vänstra sidan av bilen som är drabbad av fukten.
Vad är det för typ av kitt och var kan man köpa det?
-
Arthursson
- Erfaren
- Namn: Bo Arthursson
- Kör: volvo v60 D6 -15
Regnvatten har en förmåga att komma in i minst möjliga spricka och rinna efter plåtarna beroende åt vilket håll bilen lutar. Man kan spruta med högtryckstvätt utan att vatten kommer in men regnvattnet är mjukare och rinner in. Det är den svarta listen i fördjupningen som skall bort som kan gå sönder ibland men är ganska billig ny. Man använder karosserikitt som kan övermålas