Tändning Focus ST
-
rs2600
- Veteran
- Namn: Mats B
- Kör: Mondeo 2.0 och Mondeo ST200 + div annat
Tändning Focus ST
Har en 2014 ST som skall få en omgång med ny programvara via OBD uttaget. Problemet är att tändningen inte ligger på under hela nedladdningsprocessen. Hur gör man för att tändningen skall var påslagen hela tiden?
Mats
Mats
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
Om ajg inte minns helt fel så måste du väl trycka ner bromsen eller nått sånt för att kunna starta?rs2600 skrev:Har en 2014 ST som skall få en omgång med ny programvara via OBD uttaget. Problemet är att tändningen inte ligger på under hela nedladdningsprocessen. Hur gör man för att tändningen skall var påslagen hela tiden?
Mats
Jag har för mig att om du inte trycker ner någon pedal och bara håller inne startknappen (eller trycker på den) så går den in i tändningläge/radioläge.
Ska se om jag kan hitta nån mer info.
Edit: With Push button start, it is possible to put the vehicle into the "On" ignition mode by pressing the START/STOP button without applying the brake. With the brake applied, pushing the button start the engine.
Om du ska stanna motorn men vill ha kvar den i radioläge så ska du trycka på start/stop knappen utan att trycka på bromsen.
/Keller
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Pickis"
-
rs2600
- Veteran
Njae,Keller skrev:Om ajg inte minns helt fel så måste du väl trycka ner bromsen eller nått sånt för att kunna starta?
Jag har för mig att om du inte trycker ner någon pedal och bara håller inne startknappen (eller trycker på den) så går den in i tändningläge/radioläge.
Ska se om jag kan hitta nån mer info.
Edit: With Push button start, it is possible to put the vehicle into the "On" ignition mode by pressing the START/STOP button without applying the brake. With the brake applied, pushing the button start the engine.
Om du ska stanna motorn men vill ha kvar den i radioläge så ska du trycka på start/stop knappen utan att trycka på bromsen.
Startknappen funkar så att om man trycker på den går tändningen på men bilen startar inte. Håller man ner kopplingen, inte bromsen, och trycker startar bilen. Men det var inte problemet utan det var att få tändningen att vara på under en längre tid medan jag laddade ner ny mjukvara. Nu verkar det vara så att tändningen är på ändå utan att lampor lyser för det gick att få till nedladdningen. Dock mycket enklare med en tändningsnyckel men inte lika "coolt". Har i alla fall 300 hkr/440nm nu. SWEEEET!!!
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
Jo jag förstod vad du försökte åstadkomma.rs2600 skrev:Njae,
Startknappen funkar så att om man trycker på den går tändningen på men bilen startar inte. Håller man ner kopplingen, inte bromsen, och trycker startar bilen. Men det var inte problemet utan det var att få tändningen att vara på under en längre tid medan jag laddade ner ny mjukvara. Nu verkar det vara så att tändningen är på ändå utan att lampor lyser för det gick att få till nedladdningen. Dock mycket enklare med en tändningsnyckel men inte lika "coolt". Har i alla fall 300 hkr/440nm nu. SWEEEET!!!
Skönt det löste sig dock.
Känns den roligare att köra nu? ^^
/Keller
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Pickis"
-
Snowstormer
- Nybörjare
- Namn: Stewe Mclellan
- Kör: Ford Focus ST3
Från vilken firma valde du för ny programvara med 300 hkrs2600 skrev:Har en 2014 ST som skall få en omgång med ny programvara via OBD uttaget. Problemet är att tändningen inte ligger på under hela nedladdningsprocessen. Hur gör man för att tändningen skall var påslagen hela tiden?
Mats
I effekt, bara nyfiken. Pris?
-
rs2600
- Veteran
AK tuning i Göteborg, kostade 3900 inkl handenhet (som även läser felkoder), funkar mkt bra. Om det är 290 eller 300 går ju inte att avgöra men det är uppgifterna från firman. Kör man som folk??!! drar den mellan 5-10% mindre soppa dessutom.Snowstormer skrev:Från vilken firma valde du för ny programvara med 300 hk
I effekt, bara nyfiken. Pris?
-
Snowstormer
- Nybörjare
Ok va trevligt känner inte till Ak tuning, men är det steg 1 med denna effekt? Själv vet jag inte ännu om de blir steg ett eller steg 3 än. Allt är inte klart än så håller de lite hemligt då de ev blir sponsor.rs2600 skrev:AK tuning i Göteborg, kostade 3900 inkl handenhet (som även läser felkoder), funkar mkt bra. Om det är 290 eller 300 går ju inte att avgöra men det är uppgifterna från firman. Kör man som folk??!! drar den mellan 5-10% mindre soppa dessutom.
-
rs2600
- Veteran
Jag tog en steg 1, man kan senare uppdatera till övriga steg om man vill.Snowstormer skrev:Ok va trevligt känner inte till Ak tuning, men är det steg 1 med denna effekt? Själv vet jag inte ännu om de blir steg ett eller steg 3 än. Allt är inte klart än så håller de lite hemligt då de ev blir sponsor.
-
Snowstormer
- Nybörjare