eftermontering USB focus 15

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Användarvisningsbild
SandrisGT
Veteran
Namn: Sandra Rosvall
Kör: Ford Sierra Cosworth, Ford Focus ST -15, Ford Sierra GT -93 (breddad)
Medlemsnummer: 189

eftermontering USB focus 15

Inlägg av SandrisGT »

Hej Alla! länge sen man va online, måste skärpa mig...

Har stött på problem i min perfekta värld och behöver er expertis!

Köpte ny bil i höstats, Focus ST-1 2015.

väldigt nöjd med bilen men säljaren jag köpte den av är en riktig idiot. på bilen stod den att det fans AUX, i ST broschyren står det USB som standard.
Visar sig sen att inget av detta finns. hur man nu kan sälja en bil 2015 uatn något av dessa?!?! tror dom det är pensionärer som köper dessa bilarna som inte har smartphones?

Idiotsäljaren kunde lösa detta med en Parot till mig. men kunden till mig på jobb har varit väldigt missnöjda när dom fått en sådan monterad så jag är inte helt nöjd med den lösningen. enligt säljaren finns det ingen annan lösning.

stämmer verkligen detta? är så enormt besviken .. och måttligt trött på radio just nu ..

Någon som har någon info om ämnet?

Tacksam för svar!
Ford Sierra GT -93 *ögonstenen*
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90 *rally*:checkered
Ford Focus ST-1 2015

Användarvisningsbild
mondeo
Veteran
Namn: Peter B
Kör: Ford Focus TDCI 1,5 2016 Ford Fiesta MK1 1983

Inlägg av mondeo »

SandrisGT skrev:Hej Alla! länge sen man va online, måste skärpa mig...

Har stött på problem i min perfekta värld och behöver er expertis!

Köpte ny bil i höstats, Focus ST-1 2015.

väldigt nöjd med bilen men säljaren jag köpte den av är en riktig idiot. på bilen stod den att det fans AUX, i ST broschyren står det USB som standard.
Visar sig sen att inget av detta finns. hur man nu kan sälja en bil 2015 uatn något av dessa?!?! tror dom det är pensionärer som köper dessa bilarna som inte har smartphones?

Idiotsäljaren kunde lösa detta med en Parot till mig. men kunden till mig på jobb har varit väldigt missnöjda när dom fått en sådan monterad så jag är inte helt nöjd med den lösningen. enligt säljaren finns det ingen annan lösning.

stämmer verkligen detta? är så enormt besviken .. och måttligt trött på radio just nu ..

Någon som har någon info om ämnet?

Tacksam för svar!
Är du helt säker på att du inte har AUX? Har du tittat i handskfacket också? Det har till och med jag på min 09 ST, så jag skulle bli mycket förvånad om det inte sitter på din.

Användarvisningsbild
SandrisGT
Veteran

Inlägg av SandrisGT »

Har kollat överallt. verkar inte finnas AUX till dess alls utan det är USB, sitter ett litet lock där USBn ska sitta, så nä. tyvärr inte. och jag är själv väldigt förvånad .. och besviken! första och sista gången jag köper helt ny bil ..
Ford Focus ST-1 2015

ST3-250
Nybörjare
Namn: Anders S
Kör: Focus ST3 250

Inlägg av ST3-250 »

Vad konstigt. Min USB-port sitter här (röd ring): http://s28.postimg.org/p5exopun1/image.jpg

och sen har har jag uttag inuti det uppfällbara armstödet också. Du har alltså inget av dessa?

Användarvisningsbild
Bruno
Legend
Namn: Bruno S
Kör: Edge ST-Line -18

Inlägg av Bruno »

Du köpte en av kampanjbilarna på Hedbergs va?

Min arbetskollega köpte också en av dessa och samma sak där. Han har testat ett antal olika varianter, inget har fungerat. Vi jobbar på det :) jag återkommer ifall vi skulle hitta nån bra lösning

Men det stämmer, du har varken AUX eller USB, tyvärr

Anledningen är att ett hyrbilsföretag beställde dessa bilarna och bad specifikt att man på fabriken skulle ta bort i princip allt som gick att ta bort men sedan hoppade de av affären, och detta är anledningen till att dessa bilarna fanns att köpa för så mycket mindre pengar än vad de annars hade kostat. Anledningen till att det står att där finns både USB och AUX är helt enkelt för att där är det ALLTID ANNARS så det går inte att bara gå in och ändra den datan då inte är extrautrustning utan standard, så det fick va kvar

Användarvisningsbild
SandrisGT
Veteran

Inlägg av SandrisGT »

ja det gjorde jag :(

inget av detta informerades man om, och på skylten på bilen stod det AUX! jag känner mig extremt lurad, och besviken. har din arbetskollega pratat med idiotsäljaren också? för om han också blivit lurad borde vi kunna göra något. det är ju falsk information enbart för att sälja bilarna. jag kommer ställa till med liv gällande hedbergs iaf. mig lurar man inte ostraffat!
Ford Focus ST-1 2015

Användarvisningsbild
Bruno
Legend

Inlägg av Bruno »

SandrisGT skrev:ja det gjorde jag :(

inget av detta informerades man om, och på skylten på bilen stod det AUX! jag känner mig extremt lurad, och besviken. har din arbetskollega pratat med idiotsäljaren också? för om han också blivit lurad borde vi kunna göra något. det är ju falsk information enbart för att sälja bilarna. jag kommer ställa till med liv gällande hedbergs iaf. mig lurar man inte ostraffat!
Den här informationen framkom tyvärr inte förrän bilarna var sålda, så säljarna visste inte bättre. Så att kalla säljare för idiot är kanske lite fel på så vis

Ska tillägga att jag och min arbetskollega jobbar på just Hedbergs, och HAN visste om att där inte fanns varken USB eller AUX när han köpte sin eftersom han hade kollat efter just detta

Vad du ska göra åt det kan jag inte direkt svara på tyvärr, har du nån ljudbyggare i närheten så kan du alltid snacka lite och se om de har nåt sätt att fixa det på förutom Parrott, sen kan du snacka med säljare om de kan hjälpa dig på nåt vis

j.f.s
Erfaren
Namn: Johan S
Kör: S-Max Titanium 2014

Inlägg av j.f.s »

Jag gissar på att det finns en friskrivningsklausul när det gäller specifikationen på bilen. Hade ni någon genomgång av bilen vid leverans? Att du känner dig lurad och besviken är förståeligt men vad är det du vill att handlaren ska göra? Ha det klart för dig innan du börjar bråka. Att vara förbannad vid förhandlingsbordet konner endast att ligga dig själv i fatet. Mitt råd: Tänk noga igenom vad du anser är skälig ersättning för skadan som du åsamkats och tag därefter kontakt med chefen för försäljningsstället och få till ett möte öga mot öga. Lägg fram sakliga argument, hota inte och behåll lugnet så ska du se att ni säkerligen kommer fram till något som ni båda kan vara nöjda med.

Användarvisningsbild
SandrisGT
Veteran

Inlägg av SandrisGT »

j.f.s skrev:Jag gissar på att det finns en friskrivningsklausul när det gäller specifikationen på bilen. Hade ni någon genomgång av bilen vid leverans? Att du känner dig lurad och besviken är förståeligt men vad är det du vill att handlaren ska göra? Ha det klart för dig innan du börjar bråka. Att vara förbannad vid förhandlingsbordet konner endast att ligga dig själv i fatet. Mitt råd: Tänk noga igenom vad du anser är skälig ersättning för skadan som du åsamkats och tag därefter kontakt med chefen för försäljningsstället och få till ett möte öga mot öga. Lägg fram sakliga argument, hota inte och behåll lugnet så ska du se att ni säkerligen kommer fram till något som ni båda kan vara nöjda med.
ingen genomgång av bilen heller, och han försökte lura mig på mer när jag va där och skrev papper. jag har varit lugn vid kontakt med säljaren men han har skött detta på sämsta tänkbara vis. ingen förståelse alls och han kunde inte ens besvära sig om att ringa upp mig och berätta att man inte kunde göra något åt problemet. han pratade istället med Keller när han va där inne och bad han hälsa mig den informationen. det som stör mig är att detta verkar vara ok. man får visst lura kunder på detta vis. det är helt lagligt. vet inte vad jag kan tänka mig i för kompensation. har ingen aning om vad som är rimligt. men i slutändan har man betalt för något man inte fått. jag kommer antagligen inte få någon kompensation för detta men jag kommer ju se till så folk tänker sig för en andra gång innan dom åker till Hedbergs och köper bil.
Ford Focus ST-1 2015

Användarvisningsbild
SandrisGT
Veteran

Inlägg av SandrisGT »

Bruno skrev:Den här informationen framkom tyvärr inte förrän bilarna var sålda, så säljarna visste inte bättre. Så att kalla säljare för idiot är kanske lite fel på så vis

Ska tillägga att jag och min arbetskollega jobbar på just Hedbergs, och HAN visste om att där inte fanns varken USB eller AUX när han köpte sin eftersom han hade kollat efter just detta

Vad du ska göra åt det kan jag inte direkt svara på tyvärr, har du nån ljudbyggare i närheten så kan du alltid snacka lite och se om de har nåt sätt att fixa det på förutom Parrott, sen kan du snacka med säljare om de kan hjälpa dig på nåt vis
Egentligen så spelar det ingen roll om han visste detta eller ej, han har ändå skött det väldigt dåligt. hela affären med han va väldigt oseriös. jag är inte omöjlig och även jag förstår att det blir fel ibland. men han svarar inte på mina mail och när han har information att ge så skickar han den informationen via vänner till mig istället för att prata med mig. detta är ingen person man direkt får förtroende för. Sen måste man ju faktiskt kolla bilarna innan man skriver ut information om dom. Det stod AUX på skylten på bilen. mig veterligen så finns det inte AUX alls på dessa utan bara BT eller USB?
Ford Focus ST-1 2015

j.f.s
Erfaren
Namn: Johan S
Kör: S-Max Titanium 2014

Inlägg av j.f.s »

SandrisGT skrev:ingen genomgång av bilen heller, och han försökte lura mig på mer när jag va där och skrev papper. jag har varit lugn vid kontakt med säljaren men han har skött detta på sämsta tänkbara vis. ingen förståelse alls och han kunde inte ens besvära sig om att ringa upp mig och berätta att man inte kunde göra något åt problemet. han pratade istället med Keller när han va där inne och bad han hälsa mig den informationen. det som stör mig är att detta verkar vara ok. man får visst lura kunder på detta vis. det är helt lagligt. vet inte vad jag kan tänka mig i för kompensation. har ingen aning om vad som är rimligt. men i slutändan har man betalt för något man inte fått. jag kommer antagligen inte få någon kompensation för detta men jag kommer ju se till så folk tänker sig för en andra gång innan dom åker till Hedbergs och köper bil.
Som sagt, kliv över säljaren och prata med platschefen, försäljningschef eller vad personen kan tänkas ha för titel. :)

Jag jobbar själv som chef (inte inom försäljning) där personalen har kundkontakt 8h/dag. Ibland blir det fel och det ska man ta till sig och inte vara rädd för att bemöta. Är det så att personalen agerar på ett icke önskvärt sätt vill jag självklart få reda på det.

Som kompensation kanske ett alternativ kan vara att du föreslår att handlaren ger dig bensin till ett värde av X kronor som kompensation så löser du problemet den saknade anslutningen själv? Då får du tillbaka något du tycker är värt något istället för att få utrustning som du känner att du inte skulle vara nöjd med. Annat som rör bilen som kan vara värt något? Fri service? Lackbehandling?

Användarvisningsbild
SandrisGT
Veteran

Inlägg av SandrisGT »

j.f.s skrev:Som sagt, kliv över säljaren och prata med platschefen, försäljningschef eller vad personen kan tänkas ha för titel. :)

Jag jobbar själv som chef (inte inom försäljning) där personalen har kundkontakt 8h/dag. Ibland blir det fel och det ska man ta till sig och inte vara rädd för att bemöta. Är det så att personalen agerar på ett icke önskvärt sätt vill jag självklart få reda på det.

Som kompensation kanske ett alternativ kan vara att du föreslår att handlaren ger dig bensin till ett värde av X kronor som kompensation så löser du problemet den saknade anslutningen själv? Då får du tillbaka något du tycker är värt något istället för att få utrustning som du känner att du inte skulle vara nöjd med. Annat som rör bilen som kan vara värt något? Fri service? Lackbehandling?
Jag har försökt gå över huvudet på han men det verkar inte vara någon som bryr sig tyvärr :/ jag jobbar själv som kundmottagare och jag hade aldrig behandlat en kund så som han gör. man känner sig som en i mängden som han lurat och då har han inte gjort mycket rätt. Väldigt tacksam för dina svar och ska absolut lägga det på minnet när jag kommer så långt så jag har någon att prata med :) vi ser vad som händer. har lite fler trådar jag kan dra i ;)

jag håller er uppdaterade ^^
Ford Focus ST-1 2015

Användarvisningsbild
Bruno
Legend

Inlägg av Bruno »

Där är alltid någon som bryr sig. Pma reg nr och ditt namn och ungefärligt datum när det köptes så ska jag prata med nån. Jag kan tyvärr inte lova nåt förutom att jag kommer göra mitt bästa

Är sjukskriven för tillfället men ska ändå in på måndag för lite annat och kolla en grej till Keller så ser jag vad jag kan göra

Användarvisningsbild
SandrisGT
Veteran

Inlägg av SandrisGT »

BTW Bruno. jag är lite nyfiken på vad dom mer kan ha plockat bort från bilen som normalt sett ska sitta på en ST-1. har du någon koll på det? eller vet du var man kan skaffa sig infon?
Ford Focus ST-1 2015

Användarvisningsbild
Bruno
Legend

Inlägg av Bruno »

Så vitt jag vet så är det bara det, och jag vet tyvärr inte var man isåfall skulle hitta den infon förutom i t.ex Etis

Skriv svar