Ford Focus 2011 Barnstol
-
Ricke77
- Erfaren
- Namn: Rickard Andersson
- Kör: S-Max 2.0 TDCI 2008
Ford Focus 2011 Barnstol
Hej!
Vi har i dagarna köpt en Ford Focus Halvkombi av 2011 års modell. Trevlig liten bil som vi får hämta ut i nästa vecka.
Behöver nu lite tips om bakåtvänd bilbarnstol som fungerar bra i den modellen.
Frågor som jag har då:
1. Finns det Isofixfästen? Standard eller tillbehör?
2. Om det inte finns Isofix, finns där fästöglor i golvet för bakåtvänd bilbarnstol?
3. Vilken stol rekommenderar Ni med bra benutrymme för barnet och även möjligheten att sitta i passagerarstolen framför utan att behöva krypa ihop eller sitta som en packad sill?
Skickat från min SM-N915FY via Tapatalk
Vi har i dagarna köpt en Ford Focus Halvkombi av 2011 års modell. Trevlig liten bil som vi får hämta ut i nästa vecka.
Behöver nu lite tips om bakåtvänd bilbarnstol som fungerar bra i den modellen.
Frågor som jag har då:
1. Finns det Isofixfästen? Standard eller tillbehör?
2. Om det inte finns Isofix, finns där fästöglor i golvet för bakåtvänd bilbarnstol?
3. Vilken stol rekommenderar Ni med bra benutrymme för barnet och även möjligheten att sitta i passagerarstolen framför utan att behöva krypa ihop eller sitta som en packad sill?
Skickat från min SM-N915FY via Tapatalk
-
gandalftomte
- Nybörjare
- Namn: Martin Tellgren
- Kör: Ford Focus kombi 2.0 automat 2010
Vi har inte någon isofix stol men jag kan rekommendera Britax Hi-Way 2, det är inte några problem att sitta framför denna barnstol i vår 2010 focus (kombi men det spelar nog inte någon roll).
Denna barnstol passar även bra i mitten där bak, två vuxna får också plats.
(Vi har inte isofix fästen i vår bil, fästpunkterna (skruvhålen) för isofix-fästena finns så det är lätt att montera själv om man så vill)
Denna barnstol passar även bra i mitten där bak, två vuxna får också plats.
(Vi har inte isofix fästen i vår bil, fästpunkterna (skruvhålen) för isofix-fästena finns så det är lätt att montera själv om man så vill)