Ford C-Max gps problem
-
Gumstar
- Nybörjare
- Namn: Klaus Bigum
- Kör: Ford C-MAX 1.6TDCI Titanium
Ford C-Max gps problem
hej,
Vor C-max säger "no gps" i displayen. En felsökning har visat at det är en ny GPS antenn fot som ska till. Pris monterad och klart ung. 2100.
Men Kartan är från 2010. Ford mannen sa at et ny karta kostar 4000-5000!!! Kan det stämma?
Finns der et billigt sätt at updatera kartan?
Känns dumt att betala 4000-5000 for en ny karta som vil vara outdated nästa år när alting finns uppdaterad i telefonen.
Tackar för svar.
Vor C-max säger "no gps" i displayen. En felsökning har visat at det är en ny GPS antenn fot som ska till. Pris monterad och klart ung. 2100.
Men Kartan är från 2010. Ford mannen sa at et ny karta kostar 4000-5000!!! Kan det stämma?
Känns dumt att betala 4000-5000 for en ny karta som vil vara outdated nästa år när alting finns uppdaterad i telefonen.
Tackar för svar.
Tags:
-
Lasse G
- Nybörjare
- Namn: Lars Gustavsson
- Kör: c-max
Gumstar skrev:hej,
Tackar för svar.
Hej Jag har en fungerande GPS och vet inte om jag gör fel men jag kan inte lägga in gatunummer får inte min aktuella hastighet, inga fartkameror, så jag kör på en extern