Kylfläkten går på max varv. Ska det vara så?
-
Danne V
- Erfaren
- Namn: Danne V
- Kör: Ford Focus Flexifuel Ghia kombi 2003
Kylfläkten går på max varv. Ska det vara så?
Har äntligen fått igång kylfläkten, tror jag. Vet ju inte om den går igång litegrann medan jag kör. Det går ju liksom inte att kolla.
Men när jag stannar och det är varmt ute, så drar den igång på absolut fullt blås, låter som f*n. Går 5-15 sekunder och stannar sedan helt.
Ska det verkligen vara så? Borde den inte variera hastigheten?
Men när jag stannar och det är varmt ute, så drar den igång på absolut fullt blås, låter som f*n. Går 5-15 sekunder och stannar sedan helt.
Ska det verkligen vara så? Borde den inte variera hastigheten?
Mvh
Danne
Danne
-
fonzeka
- Veteran
- Namn: Anders W
- Kör: Focus 1.6 Ecoboost FFV, Honda S2000
Tror aldrig jag hört talas om en elektrisk varvtalsstyrd kylfläkt till en vanlig standardbil.
Det är bara ett relä som slår till och från så det du beskriver låter helt normalt.
Om den låter väldigt illa så kanske lager eller liknande börjar bli dåliga vilket även skulle förklara varför säkringen hade gått.
Prova snurra lite på den för hand och se hur den känns, med bilen avstängd då
Det är bara ett relä som slår till och från så det du beskriver låter helt normalt.
Om den låter väldigt illa så kanske lager eller liknande börjar bli dåliga vilket även skulle förklara varför säkringen hade gått.
-
Danne V
- Erfaren
- Namn: Danne V
- Kör: Ford Focus Flexifuel Ghia kombi 2003
Kanon! Tack för upplysande svar. Då vet jag i alla fal att den ska snurra utav bara f*n. Ska kolla lagret. Med motorn avstängd... :-)
fonzeka skrev:Tror aldrig jag hört talas om en elektrisk varvtalsstyrd kylfläkt till en vanlig standardbil.
Mvh
Danne
Danne