Utan batteri i 4 månader
-
janroc
- Nybörjare
- Namn: Jan jan
- Kör: Ford Focus MK2 2006
Utan batteri i 4 månader
Hej på er,
Mitt första inlägg, på detta forum.
Har fått en andra kompis, en Ford Focus 2006, 16, 100HK bensin och undrar vad som händer om jag tar loss batteriet under 4 månader, då den skall stå på en långtids parkering i Spainen och sätter tillbaka det?
Vet redan att ljudanläggningen det kanske behöves slå in en kod.
//Janne
Mitt första inlägg, på detta forum.
Har fått en andra kompis, en Ford Focus 2006, 16, 100HK bensin och undrar vad som händer om jag tar loss batteriet under 4 månader, då den skall stå på en långtids parkering i Spainen och sätter tillbaka det?
Vet redan att ljudanläggningen det kanske behöves slå in en kod.
//Janne
-
fonzeka
- Veteran
- Namn: Anders W
- Kör: Focus 1.6 Ecoboost FFV, Honda S2000
Om det är ett hyffsat nytt batteri och fulladdat när du kopplar loss det så borde det bara vara att koppla in och starta igen.
Eventuell radiokod kan vara bra att hålla koll på också precis som du skrev.
Vill man vara noga så kan man se till att tanka fullt och även slå i en bensinstabilisator, men det är nog lite överkurs och jag antar att soppan i Spanien är ok.
Eventuell radiokod kan vara bra att hålla koll på också precis som du skrev.
Vill man vara noga så kan man se till att tanka fullt och även slå i en bensinstabilisator, men det är nog lite överkurs och jag antar att soppan i Spanien är ok.
- Mathias-D
- Legend
- Namn: Mathias Dahlström
- Kör: Ford Capri 3.0 -78 Essex , Ford Capri 2.0 -81 Zetec
- Medlemsnummer: 313
1,1 € ?
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
Ford Capri -82: https://www.garaget.org/?car=383861
Ford Capri -82: https://www.garaget.org/?car=383861
- Nemesis_se
- Legend
- Namn: Peter Olesen
- Kör: Ford / Mazda - Aggressive Ecodriving
- Medlemsnummer: 188
Antar att det är en mk2?
Det jag har märkt är att fönsterhissar kan få problem, framför allt om man har hissar i alla 4 dörrar och komfortöppning (Lång-press på öppna för att öppna alla fönster). Då måste klämskyddsfuktionen återställas genom att öppna och hålla knappen nertryckt ett par sekunder i öppet läge och sedan stänga och hålla knappen uppe ett par sekunder i stängt läge. Och sedan upprepa på varje fönster.
Det jag har märkt är att fönsterhissar kan få problem, framför allt om man har hissar i alla 4 dörrar och komfortöppning (Lång-press på öppna för att öppna alla fönster). Då måste klämskyddsfuktionen återställas genom att öppna och hålla knappen nertryckt ett par sekunder i öppet läge och sedan stänga och hålla knappen uppe ett par sekunder i stängt läge. Och sedan upprepa på varje fönster.
Över 60 och leker fortfarande med bilar...
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Bosch Car Service], Grönnäs
Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Bosch Car Service], Grönnäs
Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)
-
janroc
- Nybörjare
- Namn: Jan jan
- Kör: Ford Focus MK2 2006
Jepp, MK2.Nemesis_se skrev:Antar att det är en mk2?
Tack för tipset.