Dragkrok Focus St-line 2017

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Användarvisningsbild
Fordson
Nybörjare
Namn: Nils Albertsson
Kör: Ford Mondeo

Dragkrok Focus St-line 2017

Inlägg av Fordson »

Hej!
Jag har en Ford Focus 2017 i St-line som det är tänkt att sätta dit en dragkrok på.
Planen är att göra det själv men frågan är om någon av er har erfarenhet av vilken typ av krok(alltså mellan fast/ vertikalt avtagbar eller horisontell) som kräver minst kapande av bilens undre plastskydd och kofångare?
Vill givetvis inte behöva kapa något onödigt i kofångaren så om någon av er har erfarenhet om detta får ni gärna dela med er!
Tack på förhand!

Teamandersson
Nybörjare
Namn: Fredrik A
Kör: Ford Edge
Medlemsnummer: 449

Inlägg av Teamandersson »

Jag monterade på en focus -16 va ganska lätt
Köpte från Halmstad tror de va dragkroken.se

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Jag fick Fords fasta monterad hos min ÅF när jag köpte min Focus 2017 med stylingpaket, det är väl samma paket som ST-line har.

Det är enbart kapat en halvmåne för att kroken ska rymmas, jag tror de bockade om fästet för elkontakten för att det inte ska synas så mycket.

Eftersom jag drar rätt ofta föredrar jag en fast krok.

Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

Användarvisningsbild
Fordson
Nybörjare
Namn: Nils Albertsson
Kör: Ford Mondeo

Inlägg av Fordson »

okej tack!
Frågan är hur det är med garantin?
Ford säger själva att det inte går att installera dragkrok på St-line vilket förmodligen då handlar om att strömmen ej är förberedd, dvs canbus systemet. Nybergs kunde själva inte svara på detta.
Men om man isf kopplar in kontakten på bakljuset kanske nybilsgarantin försvinner. Får undersöka detta närmare

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Det var min ÅF som installerade, jag kan inte tänka mig att det påverkar garantin (jag har fått en ny motor på garanti...). Som jag förstår det handlar det bara om att det inte finns en officiell procedur för att kapa stylingpaketet. Jag har svårt att tro att ST-line inte skulle ha elsystemet förberett.

Den är ju typgodkänd för drag också.

Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

Skriv svar