FORD C-MAX 1.8 Flexifuel 2007 - Tändingsproblem, Dör om jag inte håller nyckeln själv medurs (Problemet löst)
-
stenalexander
- Nybörjare
- Namn: Magnus Johansson
- Kör: Ford c-max och Subaru
FORD C-MAX 1.8 Flexifuel 2007 - Tändingsproblem, Dör om jag inte håller nyckeln själv medurs (Problemet löst)
Hej!
Ny på detta forum och hoppas någon kan hjälpa mig.
Har inte haft några problem tidigare men nu helt plötsligt så dör motorn om jag inte manuellt vrider och håller nyckeln till max medurs.
Titta på denna video, så ser ni vad jag menar.
https://1drv.ms/v/s!ApvWRHpVMGmDnnZgKnx ... Z?e=8wU5Sj
Är det tändningslåset som är trasigt?
MVH
Magnus
Ny på detta forum och hoppas någon kan hjälpa mig.
Har inte haft några problem tidigare men nu helt plötsligt så dör motorn om jag inte manuellt vrider och håller nyckeln till max medurs.
Titta på denna video, så ser ni vad jag menar.
https://1drv.ms/v/s!ApvWRHpVMGmDnnZgKnx ... Z?e=8wU5Sj
Är det tändningslåset som är trasigt?
MVH
Magnus
Senast redigerad av 1 stenalexander, redigerad totalt 0 gånger.
-
axelvic
- Veteran
- Namn: Axel V
- Kör: Granada m.fl.
Re: FORD C-MAX 1.8 Flexifuel 2007 - Tändingsproblem, Dör om jag inte håller nyckeln själv medurs
Ja, det ser väldigt mycket ut som att tändningslåset är problemet. Ungefär som att det fjädrar tillbaka hela vägen till ”radioläget” istället för att stanna vid tändning.
-
BackNford
- Nybörjare
- Namn: Christopher S
- Kör: Focus mk2
Re: FORD C-MAX 1.8 Flexifuel 2007 - Tändingsproblem, Dör om jag inte håller nyckeln själv medurs
Jag hade nog försökt montera loss tändningslåset och inspektera om något gått sönder eller fått smutts i sig, med lite tur r det ett mekaniskt fel som går att laga.
-
stenalexander
- Nybörjare
- Namn: Magnus Johansson
- Kör: Ford c-max och Subaru
Re: FORD C-MAX 1.8 Flexifuel 2007 - Tändingsproblem, Dör om jag inte håller nyckeln själv medurs (Problemet löst)
Lyckades hitta problemet och det hela berodde på att tändingsswitchen var utsliten. Kosatde 150:- att köpa ny och nu fungerar den som vanligt!
- Bilagor
-
-
axelvic
- Veteran
- Namn: Axel V
- Kör: Granada m.fl.
Re: FORD C-MAX 1.8 Flexifuel 2007 - Tändingsproblem, Dör om jag inte håller nyckeln själv medurs (Problemet löst)
Vad bra att det löste sig och att du delade med dig av lösningen!