Bilstereo/navigator Ford Focus 2007 touchskärm fungerar inte

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
focus07
Nybörjare
Namn: Carl-Ivar Törnqvist
Kör: Ford Focus

Bilstereo/navigator Ford Focus 2007 touchskärm fungerar inte

Inlägg av focus07 »

Hej,

Jag har ett problem med min bilstereo/navigator. Det går inte att komma åt någonting på touchskärmen. Totalt låst. Däremot kan jag använda fysiska knapparna och höja/sänka volymen, ändra radiokanal eller gå över till telefonfunktionen. Nu undrar jag om det går att reseta den på något sätt. Har googlat som en galning men inte hittat något. Bifogar en bild på hur stereon ser ut. Till saken hör är att jag bara ägt den i 3 dagar. Och enligt boken som följde med bilen så finns inte den stereon med. Svårt att veta vad jag kan göra för att få igång den så att touchfunktion fungerar. Den har även backkamera funktion och den funkar klockrent.

Tacksam för alla tips som ni kan komma med.

Bild

Tags:

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Re: Bilstereo/navigator Ford Focus 2007 touchskärm fungerar inte

Inlägg av granadadr »

detta är en eftermarknadsstereo från Kina,, men testa att göra den strömlös,, å se om den hoppar igång igen, går det ej så köp en orginal,,

det finns några orginal,,
1 snikstereon som är silver å tråkig,,
2 Sony som kan lite mer och är snyggare :)
Bilagor
Ford-Mondeo-5-lg.jpg
ford_mondeo_2010_diesel_ford_mondeo_2_0_tdci_140hk_14400mil_taklucka_1_agare_byb082_bytbil_com_6680120623938864633.jpg

focus07
Nybörjare

Inlägg av focus07 »

Tack för svaret. Och jag har gjort den strömlös och nu startar den inte alls :) Får nog köpa en med lite bättre kvalité. Fast jag vill nog ha en med bluetooth och skärm. Funderar på Pioneer DMH-G222BT, BRL har den nu för 1449 kr. Sjukt bra pris.

Användarvisningsbild
granadadr
Legend

Inlägg av granadadr »

å brl har ju ram för dem,, så den passar bolt on,, Sonys har bt för streaming så den fungerar bra,, haft den sorten i mina mongos, men en eftermarknad funkar säkert det med :)

focus07
Nybörjare

Inlägg av focus07 »

granadadr skrev:
fre apr 29, 2022 3:50 pm
å brl har ju ram för dem,, så den passar bolt on,, Sonys har bt för streaming så den fungerar bra,, haft den sorten i mina mongos, men en eftermarknad funkar säkert det med :)
Hej igen, har lossat på snabbfästet och nu undrar jag vad dom två till höger passar till? Alltså de svarta och vita. Försöker hitta lämplig ISO-adapter till den men det går dåligt.

Bild

Användarvisningsbild
granadadr
Legend

Inlägg av granadadr »

nu har jag ej det i huvudet så gissar på bt, usb osv,, kan vara kablar för video med å ev gps?? rättar mig lite,, såg just det var bilens,, så gps å video är det inte,,

focus07
Nybörjare

Inlägg av focus07 »

granadadr skrev:
sön maj 01, 2022 6:17 pm
nu har jag ej det i huvudet så gissar på bt, usb osv,, kan vara kablar för video med å ev gps?? rättar mig lite,, såg just det var bilens,, så gps å video är det inte,,
Tjena, jag gissar på att det är för att styra stereon via ratten. BRL har en bild som visar exakt vart den kontakt ska sitta. Alltså via den vita på bilden jag bifogat tidigare. Tänkte det kunde vara bra att veta :)

Bild

Skriv svar