Dragkrok Focus 2018 Kombi

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Användarvisningsbild
Marcus L
Veteran
Namn: Marcus Lindström
Kör: Ford
Medlemsnummer: 375

Dragkrok Focus 2018 Kombi

Inlägg av Marcus L »

Har köpt en beg. Ford original dragkrok till bilen som jag tänkte montera. Skulle vilja veta om någon monterat en sådan och vet om momenten till bultarna i ramen eller har någon info om montaget till den? Har också köpt styrenheten den behöver väl programmeras också?
Sierra Cosworth -89 Sierra Cosworth -92

Focus 1,0 -18

Jimi
Erfaren
Namn: Jimi Landin
Kör: Mondeo HGV 1.6 Diesel -13
Fiesta -10

Re: Dragkrok Focus 2018 Kombi

Inlägg av Jimi »

Hej,

Har monterat dragkrok på en Mondeo 2013 från Westfalia, där drogs kroken fast mot chassit med tre genomgående M10 bultar och en lång bricka på var sida ( 62 Nm ).

Styrenheten behöver också programmeras så att bilen vet att den finns, antingen på ford verkstad eller om du har forscan med adapter.

Jag har kvar monteringsinstruktionen för min dragkrok om det skulle kunna vara till hjälp.

/Jimi

Användarvisningsbild
Marcus L
Veteran

Inlägg av Marcus L »

Jo har hittat något liknande...ford kroken var inte genomgående bult. Men är ju en M10 så är väl vettigt. Är styrenheten plug and play tror du innan programmeringen? Borde ju finnas färdiga kontakter idag

Focus 1,0 -18

Användarvisningsbild
Marcus L
Veteran

Inlägg av Marcus L »

Vad gör man med antennen för keyless entry?

Focus 1,0 -18

Jimi
Erfaren
Namn: Jimi Landin
Kör: Mondeo HGV 1.6 Diesel -13
Fiesta -10

Inlägg av Jimi »

Marcus L skrev:Jo har hittat något liknande...ford kroken var inte genomgående bult. Men är ju en M10 så är väl vettigt. Är styrenheten plug and play tror du innan programmeringen? Borde ju finnas färdiga kontakter idag
Jag använde Westfalias elsats och styrenhet, alltså inte Ford original men det var plug and play förutom en 12V som skulle dras från säkringsboxen bak till den 13 poliga skäpvagnskontakten.
Fick även leta på en 12V via tändningen som skulle kopplas till styrenheten.

Fick ta ur inredningen i bak på höger sida där allt kopplades sedan lämnade jag programmeringen till Ford verkstan.

/Jimi

Skickat från min SM-A325F via Tapatalk

Användarvisningsbild
Marcus L
Veteran

Inlägg av Marcus L »

Tack för svar. Fords var plug n play, fanns färdig matning o kontakter i vänster sida i bagaget, hur smidigt som helst. Dock finns det 2st olika styrenheter för dragkroken. En nyare o äldre...en grön kontakt i den äldre och svart för den nyare. Köpte givetvis fel men nu är den bytt så ska testa med släpen också idag o se vad som behövs programmeras. Antennen för keyless tog man bort från sitt fäste o buntade upp på ett lämpligt ställe.

Focus 1,0 -18

timpen23
Nybörjare
Namn: Tim N
Kör: Ford focus Mk3

Inlägg av timpen23 »

Hejsan marcus du tror inte du kan hjälpa mig lite tror att det är ungefär samma princip för elinstalltionen.
Gjorde precis ett inläg där jag frågade om hjälp. Jag undrar vilket kit du köpte eller hur du gjorde. vad för styrbox använde du? Mvh Tim

Skriv svar