Dieselpump c-max 1.6 diesel

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Jimmiei
Nybörjare
Namn: Jimmie i
Kör: Ford c-max
Medlemsnummer: 97

Dieselpump c-max 1.6 diesel

Inlägg av Jimmiei »

Hej på er!
Min bil har strulat lite på slutet, började med att den inte ville snurra startmotorn när det var runt 7-8 grader kallt ute när jag tryckte på knappen men efter några försök fungerade de o bilen startade o gick bra!
Nu drygt några veckor efter första symtom startar bilen inte alls, dock går den på startmotorn, får inga felkoder, verkar inte komma soppa fram så rev tanken i hopp om att testa pumpen men där fanns ingen pump, mekanisk pump eller?
Någon som varit ut för något liknande?

Ha de fint hoppas nån kommer med en smart idé!

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Re: Dieselpump c-max 1.6 diesel

Inlägg av granadadr »

jo är mek pump på alla dieslar men kan finnas en matarpump i tanken på vissa,, var sitter dieselfilter på dessa?+ på vissa Mondeo sitter dem vid bakaxeln å vissa på motorn, ett tips att lufta den är,, köp en bromsluftare för tryckluft och koppla på returen vid motorn, jag lät min stå i ca 10 min sen var allt ok, men iom du tagit ner tanken KAN din vara kinkigare

Arlof
Veteran
Namn: Olof M
Kör: Ford Fiesta 1.6 TDCI -12
Ford Focus 1.8 Flexifuel -06

Re: Dieselpump c-max 1.6 diesel

Inlägg av Arlof »

Hej! Det måste inte nödvändigtvis finnas en pump. Min Fiesta har ingen. Motorn suger själv i sig det, men man måste prima systemet om man t.ex bytt dieselfilter för om där är luft kan inte motorn starta. Du kan nog se bland dina säkringar om där är en säkring för bränslepump.

Skriv svar