Byte av avgasventil (inte erg ventil) på min Ford focus c-max 2003

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Görgen B
Nybörjare
Namn: Görgen Björklund
Kör: Ford Focus V-max 2003

Byte av avgasventil (inte erg ventil) på min Ford focus c-max 2003

Inlägg av Görgen B »

Jag tycker om att meka med bilar men har råkat ut för en hjärnskada så jag har svårt att koncentrera mig och glömmer fort. Därför skulle jag att få lite hjäp med några grejor. Skulle vilja få tag på en verkstadshandbok på svenska och vad jag behöver köpa för reservdelar/packningar för att byta en av avgas ventillerna.

Görgen B
Nybörjare
Namn: Görgen Björklund
Kör: Ford Focus V-max 2003

Re: Byte av avgasventil (inte erg ventil) på min Ford focus c-max 2003

Inlägg av Görgen B »

Jag har kollat upp vad jag måste göra! Jag måste plocka bort alltner till topplocket för att kolla varför det inte är någon kompression på cylinder 3. Troligtvis är det avgasventilen på cylinder 3 men jag skall plocka bort topplocket för att se varför det inte är någon kompression. Och jag måste köpa en rep.sats för topplocket. Men jag skulle vilja få tag på en bruksanvissning vilka instllningar jag måste göra när jag sätter ihop motorn. Har sökt en verkstadshandbok på svenska men inte hittat nån. Är det någon som had en verkstadshanbok på svenska som är till salu eller vet av någon som är till salu på nätet?

Nyfiken36
Nybörjare
Namn: Anders Hoffsten
Kör: Ford Focus

Re: Byte av avgasventil (inte erg ventil) på min Ford focus c-max 2003

Inlägg av Nyfiken36 »

Du kan ladda ner en komplett verkstadshandbok från emanualsonline.com. Men det ska inte behövas. Byt alla avgasventiler när du ändå river. Skruvat.se har avgasventiler för 56 kr/st. Du behöver avgasventiler och en sotningssats till att börja med.

Skriv svar