ABS-lampa, kan det bero på rostflagor på en sensor?
-
ulwe
- Nybörjare
- Namn: Ulf Westberg
- Kör: Ford Focus Tdci -10
ABS-lampa, kan det bero på rostflagor på en sensor?
Focus 2010 TDCI, bytte framfjädrar och bussning i bärarmarna, nu har jag en ABS och antisladdlampa , dom går inte bort. Brukar ge sig om man kör en sväng och stänger av motorn ett par gånger. Får meddelandet på OBD:n att "ABS sensor A circuit".
Var är A circuit???
Och, det är väl ingen ide att åka till ombesiktning med en lysande ABS-lampa?
ABS-ringarna såg låga ut, brydde mig inte om att rensa dom, kan det ha nåt med det hela att göra?
Mer felsökning imorrn...... / Ulf
Var är A circuit???
Och, det är väl ingen ide att åka till ombesiktning med en lysande ABS-lampa?
ABS-ringarna såg låga ut, brydde mig inte om att rensa dom, kan det ha nåt med det hela att göra?
Mer felsökning imorrn...... / Ulf
-
hjlysekil
- Erfaren
- Namn: Henrik J
- Kör: Ford Smax -11
Ford Kuga -11 - Ort: Lysekil
Re: ABS-lampa, kan det bero på rostflagor på en sensor?
Nej, ingen ide att åka till besiktning med trasig ABS.
På din beskrivning låter det som du har dålig kontakt/trasig kabel/trasig givare på ett hjul. Du kanske råkade sträcka en givarkabel när du hade isär det?
Skulle även kunna vara för långt avstånd mellan en givare och tandhjul. Se till att de sitter i ordentligt.
På din beskrivning låter det som du har dålig kontakt/trasig kabel/trasig givare på ett hjul. Du kanske råkade sträcka en givarkabel när du hade isär det?
Skulle även kunna vara för långt avstånd mellan en givare och tandhjul. Se till att de sitter i ordentligt.
-
ulwe
- Nybörjare
Kollade en sensor idag, varken ohm eller växelströmsvolt på den, så beställde 2 nya.
På köpet har jag fått en motorlampa också!
På köpet har jag fått en motorlampa också!
-
ulwe
- Nybörjare
Tog en tur på en timme, handlade, startade bilen igen, ABS o tractionlampan släckta, motorlampan lyste fortfarande, kom hem, rensade bort en kod om ABS, motorlampan slocknade och sprang iväg o bokade en besiktning 45 minuter senare och all is OK. ABS-sensorerna kom dagen efter.....