Produktsäkerhetsåterkallelse Ford Kuga PHEV
-
alle
- Erfaren
- Namn: Alexander Bergström
- Kör: Ford Kuga PHEV 2021
Produktsäkerhetsåterkallelse Ford Kuga PHEV
Fick en produktsäkerhetsåterkallelse igår för Kugan, man får inte ladda den längre. Vågar man ens fortsätta köra den? Min tekniska förståelse täcker inte hur deras åtgärd ska undvika kortslutning, bör inte hjälpa?
Länkar bild på det jag fick från Ford. Har försökt att snacka med kundtjänst, både via mail och telefon men får bara ickesvar.
Någon som har koll på detta?
Länkar bild på det jag fick från Ford. Har försökt att snacka med kundtjänst, både via mail och telefon men får bara ickesvar.
- Bilagor
-
- davve d
- Legend
- Namn: David W
- Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25 - Ort: Norrtälje
- Medlemsnummer: 17
Re: Produktsäkerhetsåterkallelse Ford Kuga PHEV
Väntar på mitt brev som inte kommit än men som jag förstått det så är det slutladdat from när du öppnar brevet och köra på EV AUTO tills bilen varit inne på åtgärd. Sen vad ev åtgärd består av eller om man är klar på omfattning har jag inte lyckats få svar på.alle skrev: ↑ons mar 19, 2025 12:26 pmFick en produktsäkerhetsåterkallelse igår för Kugan, man får inte ladda den längre. Vågar man ens fortsätta köra den? Min tekniska förståelse täcker inte hur deras åtgärd ska undvika kortslutning, bör inte hjälpa?
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018
-
alle
- Erfaren
- Namn: Alexander Bergström
- Kör: Ford Kuga PHEV 2021
Jag förstår dock inte hur åtgärden ska undvika kortslutning, det finns ju alltid effekt kvar i batteriet. Man kan ladda ca 11kwh men batteriet är på 14,4kwh. Kör man på auto så laddas batteriet, om än minimalt, vid körning. Således bör risken finnas ändå?
Ringde kundtjänst och frågade vem som skulle stå för merkostnaden då jag nu tvingas tanka dyr bensin i stället för gratis solel. Svaret på en dåligt skorrande länk blev att Ford Sverige visste lika lite som jag och att han förväntade sig att Ford Europa så småningom skulle gå ut med någon information.