Focus - 16 (ecob) taskig koppling.
-
Focusfiesta
- Nybörjare
- Namn: Susanne F
- Kör: Focus 1.0 ecoboost 2016
Fiesta 2016 - Ort: Västerås
Focus - 16 (ecob) taskig koppling.
För 2-3 år sedan började kopplingen bli knepig på vår Focus. Det är min man som kör den och han har lite ovanor kring kopplingen/växlandet
(min åsikt). Vila fot på koppling, halvköra på växlar (dragläge ish osv). Vet inte om det orsakat problemet vi har
Iaf så är symtomen att det då och då är lurigt att få i ettan och tvåan. Det löser sig alltid och återkommer oregelbundet.
Eftersom det är dags för kamremsbyte nästa år plus att vi har precis fått besked om läckage ventilkåpspackning börjar vi fundera på om hur mkt vi ska kosta på den.
Den har gått 10500mil. Vi kör mest stadskörning.
Dessutom läckage avgassystem. Börjar rosta runt skärmar bak. (bara ytrost)
Har ngn erfarenhet har liknande kopplingsproblem och kostnad så tar jag tacksamt emot det.
Iaf så är symtomen att det då och då är lurigt att få i ettan och tvåan. Det löser sig alltid och återkommer oregelbundet.
Eftersom det är dags för kamremsbyte nästa år plus att vi har precis fått besked om läckage ventilkåpspackning börjar vi fundera på om hur mkt vi ska kosta på den.
Den har gått 10500mil. Vi kör mest stadskörning.
Dessutom läckage avgassystem. Börjar rosta runt skärmar bak. (bara ytrost)
Har ngn erfarenhet har liknande kopplingsproblem och kostnad så tar jag tacksamt emot det.