Knarrande förarstol..
-
blackparkas
- Veteran
- Namn: Johan Bergkvist
- Kör: ST220, ST200, Camaro
Knarrande förarstol..
Har i min St220 från -04 det mycket irriterande knarrande ljudet från vad det låter som stolsunderredet...
Vill minnas att det även knarrar om stolen i min St200 och även i farsans 02:as Mondeo
Förutsätter att det är fler som har/har haft samma problem och undrar helt sonika om någon har tips på vad det är som knarrar och vad man kan göra åt saken?
Har än så länge inte försökt lokalisera ljudet, kanske det är något som ska smörjas/dras åt!?
Hjälp emottages tacksamt!
Johan
Vill minnas att det även knarrar om stolen i min St200 och även i farsans 02:as Mondeo
Förutsätter att det är fler som har/har haft samma problem och undrar helt sonika om någon har tips på vad det är som knarrar och vad man kan göra åt saken?
Har än så länge inte försökt lokalisera ljudet, kanske det är något som ska smörjas/dras åt!?
Hjälp emottages tacksamt!
Johan
-
blackparkas
- Veteran
- Namn: Johan Bergkvist
- Kör: ST220, ST200, Camaro
-
RobbanSt200
- Nybörjare
- Namn: Robert Lundgren
- Kör: Mondeo ST200
-
unclebans
- Veteran
- Namn: Ban T.
- Kör: Mondeo 2001
Har fortfarande inte tagit tag i det och det knarrar som satan. Justerar man höjden så försvinner ljudet i ett par minuter men sen återkommer den. Måste vara som nämnts ovan att det är någon typ av plastkuggar som sitter nånstans som knarrar. Jag har försökt med siliconspray på alla rörliga delar men själva motorn har jag inte smörjt.