Fortfarande problem med min ST220
-
andersfryk
Fortfarande problem med min ST220
Har problem med tomgången eller varvet. Ibland lägger den sig på ca 800 där man vill att den ska ligga, dock ganska sällan.
Oftast ligger tomgången mellan 1000 och 1500v/min pendlar upp och ner. Om man vill köra lite mer aktivt och varvar upp till ex 5000 då vill man ju att varvet ska gå ner när man sedan växlar upp men den ligger kvar på 5000 eller rent av går upp yttligare några hundra till, håller man då ner kopplingen så efter ett par sekunder sjunker varvet väldigt sakta ner.
Har testat att varva till och då brukar man kunna få ner varvet tillfälligt men bara till nästa gång du växlar upp eller ner.
Jag har bytt till en ny tomgångsmotor.
Är det någon annan som har förslag på vad det kan vara?
Är det wire till gasspjället eller sköts det elektroniskt?
Bil ST220 kombi 2005 som gått ca 8000mil
Oftast ligger tomgången mellan 1000 och 1500v/min pendlar upp och ner. Om man vill köra lite mer aktivt och varvar upp till ex 5000 då vill man ju att varvet ska gå ner när man sedan växlar upp men den ligger kvar på 5000 eller rent av går upp yttligare några hundra till, håller man då ner kopplingen så efter ett par sekunder sjunker varvet väldigt sakta ner.
Har testat att varva till och då brukar man kunna få ner varvet tillfälligt men bara till nästa gång du växlar upp eller ner.
Jag har bytt till en ny tomgångsmotor.
Är det någon annan som har förslag på vad det kan vara?
Är det wire till gasspjället eller sköts det elektroniskt?
Bil ST220 kombi 2005 som gått ca 8000mil