Ingen fläkt och ingen värme. Mondeo-01

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
MrTrigger
Nybörjare
Namn: Fredrik
Kör: Mondeo-01

Inlägg av MrTrigger »

F.d Z3: De va en kanonbra guide :D Har letat i förrådet och har hittat 2 pinnar som ska bli donatorer imorgon kväll :) Hehe
De enda tråkiga är att de fanns inga mått på hur långa dom ska va eller vart man ska bocka men de får jag expremintera mig fram.

Ska även försöka att komma ihåg att ta bilder på de hela så kan man göra en svensk guide också för framtida bekymmer :)

Leopoldingi
Nybörjare
Namn: Leo Tapper
Kör: Mondeo Ghia 2.5L V6 99

Inlägg av Leopoldingi »

Hej! Är ny här så vet inte riktigt om jag går rätt till väga, men har sökt lite efter folk med liknande fel som jag och denna tråden passade bäst in.

Har en Mondeo Ghia 2.5L V6 -99. Har liknande problem som TS fast är väl lite annorlunda på min bil. Men var iaf ett par månader sedan som displayen till klimatanläggningen blinkade till och slutade fungera. Efter att ha pillat lite i säkringslådan utan att egentligen ha gjort något så funkade den igen. Men nu några månader senare har den börjat spöka igen. Har kollat säkringarna, bytt själva relä, motstånd och själva reglagemodulen. Efter jag bytt de olika delarna så har fläkten emellanåt funkat igen och man trott det varit bra, men helt plötsligt när jag startat bilen har den lagt av igen.

Displayen är alltså helt "svart/blank" och fläkten blåser inte något. Börjar bli tokig efter alla byten och pengar på delar. Så ber ödmjukast om någon som kan hjälpa mig. Tack på förhand! :)

unclebans
Veteran
Namn: Ban T.
Kör: Mondeo 2001

Inlägg av unclebans »

Kan ju vara så illa som nämndes tidigare i tråden att det är hela displaymodulen som är kass...

Leopoldingi
Nybörjare
Namn: Leo Tapper
Kör: Mondeo Ghia 2.5L V6 99

Inlägg av Leopoldingi »

unclebans skrev:Kan ju vara så illa som nämndes tidigare i tråden att det är hela displaymodulen som är kass...
Det värsta är ju att jag redan har bytt den..Har fortfarande inte hittat lösning..löst det tillfälligt dock genom att ge fläkten störm från cigg uttaget och satt på en on/off switch, så nu kan den blåsa på för fullt iaf. Om någon har nån idé så skriv gärna!

Skriv svar