Ingen signal på tutan
-
perta
- Erfaren
- Namn: Per S
- Kör: Ford Mondeo MK4 Flexifuel 2010
Ingen signal på tutan
Hej,
jag har en mondeo mk4 -10 där tutan plötsligt slutade att fungera. Enligt instruktionsboken finns det en säkring i motorrummet samt i bagaget för signalhornet. Jag har kontrollerat båda och ingen är trasig.
Har en Kina odb2 scanner som inte säger att det är något fel.
Är detta något känt fel? Någon som har något tips till mig?
Vh Per
jag har en mondeo mk4 -10 där tutan plötsligt slutade att fungera. Enligt instruktionsboken finns det en säkring i motorrummet samt i bagaget för signalhornet. Jag har kontrollerat båda och ingen är trasig.
Har en Kina odb2 scanner som inte säger att det är något fel.
Är detta något känt fel? Någon som har något tips till mig?
Vh Per
Tags:
-
perta
- Erfaren
- Namn: Per S
- Kör: Ford Mondeo MK4 Flexifuel 2010
Ok,Bruno skrev:Bilen sätter inga felkoder på tutan. Enda sättet egentligen är att hitta tutan och mäta om där är ström fram samtidigt som någon tutar. Är där ström så är det tutan som är defekt. Börja med det..
vart är signalhornet placerat på de här bilarna? Har aldrig tänkt på att jag har sett det...
-
Ford4Life
- Veteran
- Namn: Rickard Å
- Kör: Volvo V90 D3
Mondeo Mk4 Business Edition - SÅLD - Ort: Härnösand
Jo, den sitter typ under nån av framlyktorna... tror det var på vänster sida framifrån men är inte säker. Den sitter i närheten av dimljuset.
Mitt signalhorn la också av, fick byta det på garanti så verkstan gjorde det.
EDIT:
Det kan vara så att man flyttar signalhornet efter vart ratten sitter också. I så fall är det på förarsidan du ska titta.
Mitt signalhorn la också av, fick byta det på garanti så verkstan gjorde det.
EDIT:
Det kan vara så att man flyttar signalhornet efter vart ratten sitter också. I så fall är det på förarsidan du ska titta.