Bromslampa S-Max -10
-
Mikissen
- Nybörjare
- Namn: Mikaela L
- Kör: Ford S-Max 2010
Bromslampa S-Max -10
Tjena!
Införskaffade nyligen en S-Max från 2010 som gått strax över 16000 mil. Sjukt nöjd med allt utrymme samt bekvämligheten - men en varningslampa har börjat lysa i tid och otid. Det kan komma när man startar bilen (kommer mao inte alltid) eller mitt i en körning.
Det står: Ur funktion: bromslampa bak.
När jag testar så lyser dock samtliga tre.
Vad kan det vara för fel? Vi fick 6 mån garanti från bilhandlaren så hoppas att det går därunder.
Tack på förhand!
Mvh
Mikaela
Införskaffade nyligen en S-Max från 2010 som gått strax över 16000 mil. Sjukt nöjd med allt utrymme samt bekvämligheten - men en varningslampa har börjat lysa i tid och otid. Det kan komma när man startar bilen (kommer mao inte alltid) eller mitt i en körning.
Det står: Ur funktion: bromslampa bak.
När jag testar så lyser dock samtliga tre.
Vad kan det vara för fel? Vi fick 6 mån garanti från bilhandlaren så hoppas att det går därunder.
Tack på förhand!
Mvh
Mikaela
-
Mrt
- Nybörjare
- Namn: Tony Mertz
- Kör: ford smax
Borde få hjälp av din handlare om de är seriösa..!?
Låter ju som glapp antingen i lampan eller bromsljuskontakt.
Kolla även om någon baklampa är immig eller tar in vatten om du tvättat nyligen kan det bero på det ?
Hade ett liknande fel på min i vintras ett par ggr, Smaxen påstod att lampa fram ur funktion, men ikke..
Försvann efter några veckor och borta sen dess..pepparpeppar..
Låter ju som glapp antingen i lampan eller bromsljuskontakt.
Kolla även om någon baklampa är immig eller tar in vatten om du tvättat nyligen kan det bero på det ?
Hade ett liknande fel på min i vintras ett par ggr, Smaxen påstod att lampa fram ur funktion, men ikke..
Försvann efter några veckor och borta sen dess..pepparpeppar..