backljus, monterade "backlampa" med dioder runt och framåt. såg när jag monterade att reflektorhuset inte direkt va slutet, men kanske uppfattar fel. eller ska man välja lampa som endast riktas framåt?
volvov70n skrev:backljus, monterade "backlampa" med dioder runt och framåt. såg när jag monterade att reflektorhuset inte direkt va slutet, men kanske uppfattar fel. eller ska man välja lampa som endast riktas framåt?
har testat 3 st i min mondeo,, jag kom fram till att den minst dåliga var med mest riktade frammåt och endel på sidan, vart endå missnöjd men man kanske ej ska räkna med så mkt ljus på dem??
Hmm, så för backljuset ska man ha såna som bara lyser rakt fram? Hur är det med bromsljusen osv då?
Är det 4 st vita led-lampor totalt då för backljuset, för det ska väl sitta lampor på sidan också, har faktiskt aldrig bytt. Och typen är BA15s för alla lampor bak?
Ford4Life skrev:Hmm, så för backljuset ska man ha såna som bara lyser rakt fram? Hur är det med bromsljusen osv då?
Är det 4 st vita led-lampor totalt då för backljuset, för det ska väl sitta lampor på sidan också, har faktiskt aldrig bytt. Och typen är BA15s för alla lampor bak?
Stoppa aldrig i vita LEDs i bakljus eller bromsljus. Det lyser typ vitrosa då.
Köp röda LEDs.
nextuz skrev:Stoppa aldrig i vita LEDs i bakljus eller bromsljus. Det lyser typ vitrosa då.
Köp röda LEDs.
Jag vet, men menade backljus nu. Bromsljus och varselljus (?) ska naturligtvis vara röda leds.
Var mer inne på hur många och vilken typ jag ska köpa av varje.
Ford4Life skrev:Jag vet, men menade backljus nu. Bromsljus och varselljus (?) ska naturligtvis vara röda leds.
Var mer inne på hur många och vilken typ jag ska köpa av varje.
har själv lite problem,, köpt 3 olika par,, och är då missnöjd med alla
Randy Savage skrev:Så LED till blinkers är bara att glömma då?
nej absolut inte,, är backljus jag ej är nöjd med,, men beror nog mkt på raster som sitter för backljusen på mongon, finns många bärnstensfärgade led,, köp du sånna
granadadr skrev:nej absolut inte,, är backljus jag ej är nöjd med,, men beror nog mkt på raster som sitter för backljusen på mongon, finns många bärnstensfärgade led,, köp du sånna
Jag tänkte på det här med blinkhastigheten om man byter ut till LED.