Aktivera inbyggd GPS? (S-max 2016)
-
newbiekenobi
- Nybörjare
- Namn: Johan B
- Kör: Ford S-Max 2.0 (Mk2) TDCi 2016
Aktivera inbyggd GPS? (S-max 2016)
Hej, har en S-Max 2016. Använder i dagsläget GPS i bilen via mobiltelefonen inkopplad med USB-kabel.
För en tid sedan såg jag ett klipp på Youtube där man kopplade in ett USB-minne i ett uttag i mittkonsolen (tror jag), och aktiverade bilens inbyggda GPS. Men jag kan för mitt liv inte hitta klippet igen, och korkat nog sparade jag det inte.
Googlat mig till att denna bilmodellen kom med inbyggd GPS aktiverad vid köp om man betalade för det som tillägg när man köpte bilen ny. Men det verkar alltså handla om aktivering av mjukvara.
Känner nån till om/hur man aktiverar inbyggda GPS på detta sätt?
Går också i tankarna att köpa en felkodsläsare ELM 327 USB till bilen, kan man programmera om saker med en sådan med?
För en tid sedan såg jag ett klipp på Youtube där man kopplade in ett USB-minne i ett uttag i mittkonsolen (tror jag), och aktiverade bilens inbyggda GPS. Men jag kan för mitt liv inte hitta klippet igen, och korkat nog sparade jag det inte.
Googlat mig till att denna bilmodellen kom med inbyggd GPS aktiverad vid köp om man betalade för det som tillägg när man köpte bilen ny. Men det verkar alltså handla om aktivering av mjukvara.
Känner nån till om/hur man aktiverar inbyggda GPS på detta sätt?
Går också i tankarna att köpa en felkodsläsare ELM 327 USB till bilen, kan man programmera om saker med en sådan med?
Take Credit for the things you do Right. Take Responsibility for the things you do Wrong.
Tags:
-
wenom666
- Veteran
- Namn: Amir S
- Kör: Mondeo MK5 2.0 TDCI 180hk
Re: Aktivera inbyggd GPS? (S-max 2016)
Är det denna video?