Kör: Ford Mondeo Titanium S-08. Audi a4 1.8ts STCC. Ford Mondeo ST220-04, BMW 328iM Touring-97, BMW 530IA-93, BMW 523i-96, BMW 525IA-95, Volkswagen Golf VR6-93, Volkswagen Golf CL-86
östragummi skrev:Jag gjorde en liten ljudinspelning med digitalkameran, ska försöka lägga upp dem. Med raka rör blev det en enorm skillnad kan jag meddela
Ja det blir ja kanon:) kan tänka mig att det blir lite annat ljud då! lägg upp några vanliga bilder oxå, så man får se hur det sitter i baken på kärran*drool*
Såg riktigt nice ut dock är jag inte riktigt till freds
med utblåsens utseende...
Ser inge vidare ut faktiskt....
Om jag skulle få välja så passar denna typen bättre...
micke st220: När det gäller vinterdäcken så jag tänka på det till nästa säsong...När det gäller ljud så kan jag meddela att när det nya system monterades så gjorde man en ljudmätning mellan orginalsystem och "sportsystemet". Orginalsystemet låg på ca 72-73db och sportsystemet på ca 73-74db. Dock så "mullrar" det lite mer på låga varv samt ganska mycket "råare" ljud över 4.000rpm
Moonman69:Har du en dämpare på din eller 2? Jag tog bort dem och kör med raka rör, då får man ett ännu sportigare ljud, uppe i varv så låter det som en riktig racemaskin
Är det någon av er som vet om det är någon skillnad på -03an och -04ans system. Det står på Simons sida att systemet är från -04 och framåt men vad är skillnaden?