st220 luckor i kjolarna

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Användarvisningsbild
V6-mannen
Veteran
Namn: Janne M
Kör: ST220

Inlägg av V6-mannen »

chrpe skrev:Ber om ursäkt om jag bumpar tråden men hittar bara denna. Nu har jag blivit av med 2st kåpor och jag fattar inte.

Jag tror inte att någon har plockat lös dom utan det har väl helt enkelt släppt. Var precis iväg på fordverkstaden och beställde 2st + lite färg för en 600nånting kronor.

Fästanordningen måste ju vara urusel och det känns som att man måste ha en uppsjö av sånna här jävla skydd hemma om man inte vill att bilen ska se ut som skit stup i kvarten :P

Fästanordningen är väl inte mer komplicerat än att sticka in plastbiten med en pil på i hålet. Vilket ska skydda det hela från att inte ramla av om fästena nu släpper, sen är det väl bara klicka i den? finns ju bara 2 fästen på sidan och en närmast kjolen som ska fästa. eller är jag ute och cyklar?
Det verkar som plastlocken tappar styrka-passform med tiden och sitter därför lösare.
Mitt nya lock fastnade och satt mycket bättre än de övriga.

chrpe

Inlägg av chrpe »

Ja jag kan tänka mig att de töjs ut med tiden eller något, köpte 1 nytt lock idag men de hade inte höger-fram samt färg i lager så de skulle återkomma till mig om några dagar när det kom hem så får jag väl se hur de nya sitter.

Jävla paltigt och kass konstruktion iallafall tycker jag, i övrigt är jag skitnöjd med bilen men det där känns som om de hade kunnat göra de bättre.

Hade väl kunnat göra nån variant med att man skruvar fast 1 stor skruv i mitten på locket eller något efter det att man klickar i det.

gOOr

Inlägg av gOOr »

tror att de blir smältlim hehe, får satsa på att inte få punk på vägen heltenkelt

Användarvisningsbild
V6-mannen
Veteran
Namn: Janne M

Inlägg av V6-mannen »

Var på Ford idag och fick en ny domkraft.
Snyggt gjort av dem att hjälpa till med detta.

Användarvisningsbild
Halling
Veteran
Namn: Jon Halling

Inlägg av Halling »

Kan lämna ett litet tips, väldigt simpelt men eftersom ingen annan har nämnt det...

Jag tog in mina luckor i köket, doppade dom i kokande vatten några sekunder så plasten mjuknade, böjde ut plastflärparna på varsin sida, och spolade i kallt vatten samtidigt för att fixera. Luckorna snäpper fast kanonbra och sitter som gjutet på bilen nu!
Skål på er, och krama varandra i trafiken! :beerchug:

Skriv svar