Backradar strul
-
Jontan
- Erfaren
- Namn: Jonas Grankvist
- Kör: Focus 1,6 TDCI -08, Audi A5 -12 Sportback
Idag gav mekonomen mig besked att de kan inte se felkoder på backradarn. Så jag byter brytaren när jag har fått rätt reservdel från mekonomen. =) Och sen får jag testa den här själv diagnostiken o se om jag får ut ngt av de.
Någon som vet var boxen till backradarn sitter eller det är bara att följa ljudet?? =)
Någon som vet var boxen till backradarn sitter eller det är bara att följa ljudet?? =)
-
Jontan
- Erfaren
Jag monterade dit brytaren igår och nu fungerar backljuset mm. som det ska. Men det är fortfarande fel på backradarn. Jag kommer inte ens in i självdiagnostiken. Så jag beställde igår 2st sensorer ifrån en bilskrot i Enköping för 200kr styck. Får testa o byta sensorer istället.
Annars så kommer ljudet ifrån relä och säkringslådan förarsidan. Jag hoppas det löser det med sensorerna. Jag vill ju ha sålt bilen så snabbt som möjligt.. =)
Annars så kommer ljudet ifrån relä och säkringslådan förarsidan. Jag hoppas det löser det med sensorerna. Jag vill ju ha sålt bilen så snabbt som möjligt.. =)
-
Jontan
- Erfaren
Då var den igång igen! =)
Fick hem sensorerna idag och bytte en som såg lite taskig ut. O vips var den igång igen.
Det känns hur jäkla bra som helst!
Nu ska jag bara göra sevice på bilen sen säljer jag den. Vi har ju redan köpt en annan bil så denna bara står.
Vill tacka alla för ni har försökt o hjälpa mej!
Ha de!
Fick hem sensorerna idag och bytte en som såg lite taskig ut. O vips var den igång igen.
Det känns hur jäkla bra som helst!
Nu ska jag bara göra sevice på bilen sen säljer jag den. Vi har ju redan köpt en annan bil så denna bara står.
Vill tacka alla för ni har försökt o hjälpa mej!
Ha de!