byte av vevaxelns packbox på st220 03
-
silverwolf
- Erfaren
- Namn: joel frykelius
- Kör: st220 04
historian om ford fortsätter . lämmnade in den till en motorrenoverare här i stan för byte av vevlager med ett rikt pris på ca 30-35000 han ringde igår och berättade att alla 4 lagren hade snurrat på vevaxeln och minst 3 vevstakar var dåliga inget roligt direkt 
det hade tagit honom 18 timmar att få ur motorn (undrar vad det går på) pratatade med ford om vevstakar men dom säljer bara hela shortblock för ca 23000 nu till min fråga jag har hittat en firma i sverige som säljer vevstakssats för 6135 kr men vad är en vevstakssats ? är det alla 6 eller är det till 1 cylinder ? (kanske jag som är dum) det skulle vara k1 stakar smida med med h-profil
det hade tagit honom 18 timmar att få ur motorn (undrar vad det går på) pratatade med ford om vevstakar men dom säljer bara hela shortblock för ca 23000 nu till min fråga jag har hittat en firma i sverige som säljer vevstakssats för 6135 kr men vad är en vevstakssats ? är det alla 6 eller är det till 1 cylinder ? (kanske jag som är dum) det skulle vara k1 stakar smida med med h-profil
-
silverwolf
- Erfaren
- Namn: joel frykelius
- Kör: st220 04