Bromsskivor ST220
- Chris1967
- Erfaren
- Namn: Chris
- Kör: Ford Mondeo ST220 EST
Tackar!panh skrev:Tack! Din bil är också grym! Riktigt fräsch och som samtidigt har en funktionell kombidel. Jag är avis!
Har du konverterat till xenon i hellysen? Det är som dag och natt. Rekommenderas!
Nej, men jag har tänkt göra det framöver - har du något bra tips på vad/vart?
Nu först blir det skivor, sen powerflex bussningar och lite annat kraffs.
Lita aldrig på en blå banan.
http://www.garaget.org/?car=269013
- Lemon
- Legend
- Namn: Alexander Palmgren
- Kör: S-Max 2,0T Ecoboost Aut
Tycker du ska börja med att kolla vilka skivor som är dåliga, känner du bara i pedalen eller känner du i ratten vid lätt bromsning?
Känner du i ratten så byter du fram, känner du i pedalen/handbromsen så är dom skeva bak, har du relativt fräscha/rätt nya skivor räcker det med att svarva dom...
Lycka till
Känner du i ratten så byter du fram, känner du i pedalen/handbromsen så är dom skeva bak, har du relativt fräscha/rätt nya skivor räcker det med att svarva dom...
Lycka till
-
SRyLul
- Nybörjare
- Namn: Samuel Rytterfelt
- Kör: Focus tdci
Mekonomen var billigast på standard Focus ST170-skivor (till rollan) iaf. Slitsade skivor ser bra ut, men bromsar nog inte bättre. Möjligen kan man säga att dom rensar beläggen bättre eftersom beläggen nöts fortare?panh skrev:Jo, du har som rätt. Tror det blir Mekonomens bromsskivor för mig också! Måste som vanligt kolla skruvat.se först, hehe=)
Lägg då hellre mer pengar på bra belägg.
Kör: Focus tdci 2007.
Projekt: Corolla -73, B234L 199hk.
Projekt: Corolla -73, B234L 199hk.
- panh
- Nybörjare
- Namn: Per Nilsen
- Kör: Ford Mondeo ST220
Jag hade läst mig fram till att min MK3 inte skulle ha någon form för CANBUS, men ser nog ut som att jag tog fel. Så det första du måste tänka på är ju isåfall ett xenonkit som är gjort för bilar med CANBUS. Så det andra är hur mycket watt du vill att din ballast ska ge, och om man ser på livslängd på lampan och hur mycket ljus man får, så vill jag nog säga att 55W är bäst:) Du får hålla mig uppdaterat! Vad är förresten powerflex bussningar?Chris1967 skrev:Tackar!![]()
Nej, men jag har tänkt göra det framöver - har du något bra tips på vad/vart?
Nu först blir det skivor, sen powerflex bussningar och lite annat kraffs.
Takk för tips!Lemon skrev:Tycker du ska börja med att kolla vilka skivor som är dåliga, känner du bara i pedalen eller känner du i ratten vid lätt bromsning?
Lycka till
Det känns i ratten och i bromspedalen. Bromspedalen är jag hundra på, men det kanske bara känns som det skakar i ratten därför att hela bilen skakar haha? Detta måste jag utreda imorgon!
Hahah. Om du menar att beläggen nöts fortare med slitsade skivor så blir det nog Mekonomens bromsskivor jag ska köpa! Känns som lite jobbigt att byta belägg oftare än man behöver;-)SRyLul skrev:Mekonomen var billigast på standard Focus ST170-skivor (till rollan) iaf. Slitsade skivor ser bra ut, men bromsar nog inte bättre. Möjligen kan man säga att dom rensar beläggen bättre eftersom beläggen nöts fortare?
Lägg då hellre mer pengar på bra belägg.
- Chris1967
- Erfaren
- Namn: Chris
- Kör: Ford Mondeo ST220 EST
Tack själv! Ska kika på det! Är totalt novis när det gäller xenon och led och allt vad det heter..panh skrev:Takk för tips!![]()
Jag hade läst mig fram till att min MK3 inte skulle ha någon form för CANBUS, men ser nog ut som att jag tog fel. Så det första du måste tänka på är ju isåfall ett xenonkit som är gjort för bilar med CANBUS. Så det andra är hur mycket watt du vill att din ballast ska ge, och om man ser på livslängd på lampan och hur mycket ljus man får, så vill jag nog säga att 55W är bäst Du får hålla mig uppdaterat! Vad är förresten powerflex bussningar?
Länk - PowerFlex
Det är hårdare bussningar till fram- och bakvagnen. Jag kan säga efter att ha kört en bil före och efter byte till dessa, att man får en helt ny bil! Känns kvickare i responsen, mer körglädje utan att inkräkta på komforten. Mycket bättre väghållning helt enkelt! De kostar ca 2.000kr(alla bussningar), och är värt varenda krona om du frågar mig.
Lita aldrig på en blå banan.