Standardfel på Mondeo

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
MetallicaMats

Standardfel på Mondeo

Inlägg av MetallicaMats »

Som sagt tidigare.. Har bytt från BMW till Ford. Bakhjulskrafs till framhjulskrafs. Mekat som f-a med Bumsen men knappt ngt med Mondeon. Kan ni säga några "standardfel" på Mondeo-95? Hjullager? Styrledsbussningar?? Berätta!!!

Perc

Radioantennfunderingar, sierra...

Inlägg av Perc »

edit: det där skulle inte alls i den här tråden. gah.

Användarvisningsbild
Keller
Legend
Namn: Simon Keller
Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
Medlemsnummer: 190
Kontakt:

Re: Radioantennfunderingar, sierra...

Inlägg av Keller »

Mondeo problem vet jag tyvärr inte, men vad är det för en 2,0a eller? har hört att de tkan läcka mellan vxl låda och motor..
/Keller

Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"

Tarasus
Veteran
Namn: Pär Karlsedt

Re: Re: Radioantennfunderingar, sierra...

Inlägg av Tarasus »

Originally posted by Ripper
Mondeo problem vet jag tyvärr inte, men vad är det för en 2,0a eller? har hört att de tkan läcka mellan vxl låda och motor..

gäller inte det alla fordar :D

min läcker ganska fint där, ska se om jag får tag på en fin låda så blir det byte. Men tills dess så får det läka...

Perc

Inlägg av Perc »

men för helvete, jag råkade tydligen klicka alldeles galet... det där angående radioantennen skulle i en ny tråd :confused:

Ursäkta så mycket!

Octane

Inlägg av Octane »

Bara ett litet tips. Kolla Ett kylrör som löper under motorn på höger sida. Detta rör går till värmepaketet. Det blir lätt sönderrostat och med det följer det att motorn nyper. Och tro mig det händer lätt. Har precis fått ihop min efter en totalrenovering av motorn som kostade mig ca 20 000 friska kronor. Dessa pengar hade varit roligt att få behålla. Röret kostar ca 200 kr så det är värt att kollas och eventuellt bytas för att vara säker.

Kolla även länkarmarna bak om det är en kombi .Dessa blir lätt böjda med följd att du garanterat får lägsta bilen i stan.

Annars har Mondeon varit en alldeles utomordentlig bil. Vad är det för modell (RS,Ghia,Si?)förresten???

Användarvisningsbild
c0z
Veteran
Namn: Johan Lundmark
Kör: Sierra Cosworth 4x4 -91, Mazda B2000 Pick-up -88

Inlägg av c0z »

Jag kör en Mondeo 2.0 -96!
De felen som jag upptäckt är:
1. Bakrutevärmen fungerar ej.
2. haft glapp i vänster bakljus nån enstaka gång på 3år.
3. passagerarstolens stolvärme fungerar ej.

De felen va på bilen när vi köpte den.. så det har inte varit något fel på den sen dess...
Den har gått igenom besiktningen utan anmärkningar alla besiktningar hittills..
Det är en GHIA också som har massor med utrustning som skulle kunna pajja.. men det verkar hålla;)
[Sierra Cosworth 4x4 -91] Sommarbilen.
[Mazda B2000 Pickup DX -88] Vinterbilen.

kroegarn

Inlägg av kroegarn »

Är också ny ägare till en gammal Mondeo 2.0 GLX hgv från -93. Köpte den med trasig motor.

Enligt säljaren blåst topplockspackning, vilket väl verkar troligt med tanke på oljans färg :) Motorn har bara gått 21-22000 mil (bilen 30000) och motorn har alltså i den här bilen "gett upp" för andra gången.

Annars verkade det mesta fungera... men rosten har tyvärr fått hyggligt grepp om mitt exemplar. Skärmkanter bak, framkant på huven och runt bakrutan. Dessutom är (som sagts ovan) bärarmarna bak ganska dåliga.

Men välutrustad (AC, farthållare, larm, fjärr, elhissarx2, elspeglar, TCS, 9xalufälgar, tonade rutor) och framförallt till ett mkt angenämnt pris (iaf om det räcker med planing och ny topplockspackning.

mvh

/Micke

MetallicaMats

Inlägg av MetallicaMats »

Bilen är en Alpinweiss Mondeo Ghia 2.0 16v - 95.. Ingen trim alls. Inte ens ett sportsystem:-( BMW (525-93) krånglade bara så därför märkesbyte:-)

Användarvisningsbild
ErikJ
Legend
Namn: Erik Johansson
Kör: VolvoV70N o Fabia RS. Chevrolet impala 60
Medlemsnummer: 249
Kontakt:

Inlägg av ErikJ »

hjullager har man ju bytt några st på mondeo!!!
Pallbocksräsern:Ford Sierra Cosworth RWD->Cossien
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk

Skriv svar