Lossa dörrsidor... (Mondeo -94)
-
Sm0ke
Lossa dörrsidor... (Mondeo -94)
Hallå gott folk
Håller på att (försöka
tror nog det funkar att byta fjäder? vajjer?? eller använda lite 5-56 på skiten
Men ja kommer ju inte åt skiten
EDIT: Ja snackar om en Ford Mondeo CLX -94 med fönster VEV därbak, den skall väl av den med?? hur går det till?
- crescentcompact
- Veteran
- Namn: Fredrik Nilsson
- Kör: Ford
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
gäller mondeo...
Fönster veven är rätt jobbig. ta en skruvmejsel (flat, tunn) bänd mellan veven och distansringen så ser du ett metallclips. det ska du ha av! jag använde en kniv och kom åt ändarna på clipset så det flög all världens väg
hittade dock...
Det sitter 5 skruvar runt om dörrsidan och en bakom övre handtaget och en nere i koppen.
Sitter 2 på undersidan (har jag för mig), 2 på kortsidan utåt och 1 på kortsidan inåt.
Sen sitter dörrsidan bara på hakad men man får använda lite mild våld.. Glöm inte att du måste plocka väck alla plast detaljerna (koppen, handtagskåpan) och du får dra dörrsidan lite utåt när du ska ha av den från de övre krokarna.
Fönster veven är rätt jobbig. ta en skruvmejsel (flat, tunn) bänd mellan veven och distansringen så ser du ett metallclips. det ska du ha av! jag använde en kniv och kom åt ändarna på clipset så det flög all världens väg
Det sitter 5 skruvar runt om dörrsidan och en bakom övre handtaget och en nere i koppen.
Sitter 2 på undersidan (har jag för mig), 2 på kortsidan utåt och 1 på kortsidan inåt.
Sen sitter dörrsidan bara på hakad men man får använda lite mild våld.. Glöm inte att du måste plocka väck alla plast detaljerna (koppen, handtagskåpan) och du får dra dörrsidan lite utåt när du ska ha av den från de övre krokarna.
/Keller
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Pickis"
-
Sm0ke
Hur ska ja använda en tunn tygtrasa, smeka loss den?kenkaniff skrev:funkar kanon med en tunn tygtrasa för att få bort fjädern till fönster veven ,
nä de får bli våld, ungefär 7 stämmjärn, 1 kofot o en robust slägga så ska det nog ordna sej, ska ner o ta en titt på det sen, så får vi se hur det går, peace out
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
Använd inte mega våld! du ska ju ha dit den igen ocksåSm0ke skrev:Hur ska ja använda en tunn tygtrasa, smeka loss den?![]()
nä de får bli våld, ungefär 7 stämmjärn, 1 kofot o en robust slägga så ska det nog ordna sej, ska ner o ta en titt på det sen, så får vi se hur det går, peace out
/Keller
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Pickis"
-
Sm0ke
Fick loss dörrsidan utan några värre idiot attacker, men desto mer förvånad blir ja när jag skulle låsa bilen nu innan ja kom hem...
Trött som ett ägg låste ja bilen, kom på att ja glömt jackan i baksätet, går dit o sliter upp dörren o plockar ur jackan, går sakta men säkert mot huset o börjar tänka: Fan, ja låste ju inte dörren?!? eller.. hmm?
traskar tillbaka till bilen o efter ett en jäkla massa svordommar så fattar ja att dörren(vänster bak) inte låser sig... man måste trycka in hantaget (det på insidan) så att det knäpper till ordentligt för att låsa den, inte så som det brukar va vill det säga, när man låser med nyckeln så hör man hur dörrens "låspryl" "rullar/surrar" sig men inte tillräckligt mycket för att låsa dörren...
Hur kan detta gått till? kollade ju bara lite på ytterhandtaget, kan ja brutit av nån kugg på nått hjul nånstans?!? ganska jobbigt o springa runt bilen vvarje gg man ska låsa :S
EDIT: Blir galen på min egen nyfikenhet
Trött som ett ägg låste ja bilen, kom på att ja glömt jackan i baksätet, går dit o sliter upp dörren o plockar ur jackan, går sakta men säkert mot huset o börjar tänka: Fan, ja låste ju inte dörren?!? eller.. hmm?
traskar tillbaka till bilen o efter ett en jäkla massa svordommar så fattar ja att dörren(vänster bak) inte låser sig... man måste trycka in hantaget (det på insidan) så att det knäpper till ordentligt för att låsa den, inte så som det brukar va vill det säga, när man låser med nyckeln så hör man hur dörrens "låspryl" "rullar/surrar" sig men inte tillräckligt mycket för att låsa dörren...
Hur kan detta gått till? kollade ju bara lite på ytterhandtaget, kan ja brutit av nån kugg på nått hjul nånstans?!? ganska jobbigt o springa runt bilen vvarje gg man ska låsa :S
EDIT: Blir galen på min egen nyfikenhet
-
Sm0ke
-
Sm0ke
HeheKeller skrev:hehe glöm inte ta bilder
De löste sig, hantaget hade bara hoppat ur sitt läge, men fick ingen ordning på ytterhandtaget, funderar på o skruva loss det från utsidan o tömma en burk 5-56 på skiten, annars blir det väll till o köpa en ny fjäder... kan ju inte va alltfördyrt, men jäkligt bekvämt