Piper hade tidigare en kam för Duratec V6 som gav ca 20 hästar, dock är denna borttagen i årets katalog, men jag ska höra med dom imorgon om den går att ta fram så ska du få ett mycket bra pris.
JM Motorsport skrev:Piper hade tidigare en kam för Duratec V6 som gav ca 20 hästar, dock är denna borttagen i årets katalog, men jag ska höra med dom imorgon om den går att ta fram så ska du få ett mycket bra pris.
JM Motorsport skrev:Piper hade tidigare en kam för Duratec V6 som gav ca 20 hästar, dock är denna borttagen i årets katalog, men jag ska höra med dom imorgon om den går att ta fram så ska du få ett mycket bra pris.
Jag har pratat med Piper nu och dom kan fortfarande erbjuda kammen dock endast som omslipning, alltså krävs att ni skickar de kammar ni vil ha omslipade, tar ca en vecka.
Hiromu skrev:haha sant, dock är det samma motor nästan i all fall!
nja.. botten är väl samma, där slutar nog likheterna.
Omslipningen som JM nämde är ju ett alternativ. Fast då behöver du antingen ett par extra kammar eller en extra bil
/Keller
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
En fråga, har en Mondeo GT med 2.5L Duratec V6a, 170hk. Går det att byta ut till en ST220 motor utan större modiferingar? Tänkte, koppling, växellåda, de är väl samma? Sen såklart kommer avgas byggas om och Unichip installeras.
Men passar ST220 motorn i min bil? Hoppas verkligen den gör det Och vad kan det kosta att instalera den i bilen? Om någon skicklig kan sådant i Skåne?