Mondeo v6-97 VIBRATIONER FRAM

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
The swede

Mondeo v6-97 VIBRATIONER FRAM

Inlägg av The swede »

Har ett problem som jag inte kan lösa??
vid gas pådrag börjar det vibrera i fram vagnen svänger man vänster så ökar det å svänger man höger så upphör det plus att sitter man på höger sida så är vibrationerna mindre Har byt motor fäste fram å bak och växelådan. Hjullager vänster sida, har kollat trefotsknutarna å yttre drivknutar har pratat med alla bilmekar jag känner.Så det vore kul om det fanns någon här i landet å glömde en sak vatten pumpen gick så jag fick lyfta topparna me JÄTTE KUL.Så kom med tips å tricks. Mvh Marcus

SK Racing

Inlägg av SK Racing »

detta låter nog konstigt men jag hade ett par pissiga Biltemaskivor som var så dåliga på min bil så att hela bilen vibrerade när jag körde o INTE bromsade, höll på o bli tokig innan jag bytte dom, nu kan jag inget om mondeo men skenerellt så har framhjulsdrivna bilar med effekt problem med framvangnarna (i allafall dom jag kört) har du kollat bussningarna i framvangnen? Hoppas du får klarhet i ditt problem.

Användarvisningsbild
Moffegrev
Veteran
Namn: Mattias Linerzen
Kör: Octavia RS ++

Inlägg av Moffegrev »

Mondeon har lite samma fel som gamla Fordar Vinda skivor...Be nån mek som du känner att ta med sig en idikator klocka o mät upp skivorna...kanske kan det vara så simpelt...annars har du ju insider grejen...balansera däcken...ganska så billiga saker att kolla upp när du kostat på bilen så mycket.;)
:nxsmile:

The swede

Inlägg av The swede »

Glömmde att skriva byte skivorna föra året till brembo men rev bort dom i dag å svarvade om dom dom var lite skeva och kastade lite tog cirka 0.4 mm på dom börja kännas att det ska vibrera i bilen kan liksom inte tänka mig något annat.Jag byte motorfästet på växelådan idag med å körde cirka 2.5 mil utan en ända vibration skumt !!!!

Användarvisningsbild
motorcraft
Veteran
Namn: Jörgen Jacobsson
Kör: Cosworth Rwd & Sierra GT
Medlemsnummer: 25

Inlägg av motorcraft »

annars så är de ju ganska vanligt med vibrationer från drivaxlarna,
då brukar de kännas vid gaspådrag

cnracing
Veteran
Namn: Christer Nymoen
Kör: Sierra Cosworth 4x4

Inlägg av cnracing »

Indre drivknut.. !tror jag...Hadde samme symptom på noen av de første focusene ,da jeg var ford mekk...
Fordmotorsportclub Norway member.
91 Sierra Cosworth 4wd
0-402 12,039 187,5km/t :)
www.jenspeed.no
www.fastford.no

The swede

Inlägg av The swede »

trefots knuten som är kass eller den långa eller den korta??????

Marcus

Skriv svar