Dumpventil till Mondeo Diesel
-
Lewwe
Dumpventil till Mondeo Diesel
Jag behöver lite hjälp med min Mondeo Diesel-03.. Min fråga är om jag kan ha en dumpventil till den och om den ska vara öppen eller sluten eller det kanske bara räcker att ha öppet luftfilter? 
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
om du inte har en elekriskt styrd dump (tex HKS har sådana, deras SSQ går att få som en sådan om jag inte minns fel) så funkar det inte att ha dump på en disel. du har till 99% säkerhet inge gasspjäll på motorn då det är en disel. en extrent löst ställd popoff som funderar utan styrvacum skulle i extremfall kanske fungera men ger ingen prestanda alls. jag ahde inte channsat å provat iallafall.. ska du promt ha någon så e det en elekriskt styrd som du behöver men de kostar därefter oxå, är inte direkt vanliga heller..
mvh C
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
- guldcossie
- Veteran
- Namn: John christensen
- Kör: Sierra cosworth
- Kontakt:
Diesel dump !!
Har du Egas på bilen så kan du montera dump på bilen..Lewwe skrev:Jag behöver lite hjälp med min Mondeo Diesel-03.. Min fråga är om jag kan ha en dumpventil till den och om den ska vara öppen eller sluten eller det kanske bara räcker att ha öppet luftfilter?
Motor nord har ett fint dumpkit til bilar med Egas (bilar utan gasvejer)
Mvh John.
- Lars_Turbo
- Legend
- Namn: Steven R
- Kör: Eskråt och Saab
-
ReD-
Lars_Turbo skrev:Skaffa en riktig skörsten, öppet luftfilter och ställ upp dieseltryck istället, då tror folk det är en Volvo FH16 som kommer
Mvh/ Steven
Denna kommentar håller jag med om
Men istället för att ställa upp trycket släng i en KCR box, kan säga att det gör en jävla massa :P.
Kört brorsans passat tdi (1.9l) utan och med, e som att köra utan och med turbo i en bensinbil :P hehe.. nästan iaf.