motor problem mondeo zetec 97a
-
tomas tomas
motor problem mondeo zetec 97a
hej
bilen kokade och gick varm.vatten i alla cylindrar visar det sig.
tog bort toppen och fixade den, plande och provtyckte toppen.
satt ihop motorn och provade starta, gick ej.
så jag provade ett komp test. det visar sig att bra på 1an. dåligt på 2 och 3 och 4an sådär. så jag tog bort oljepluggen och det visar sig att det kommer lite vatten där. jag hade inte fyllt på olja eftresom jag skulle provstarta bilen.
vad kan ha hänt...........bilen är en 2,0i 16v
bilen kokade och gick varm.vatten i alla cylindrar visar det sig.
tog bort toppen och fixade den, plande och provtyckte toppen.
satt ihop motorn och provade starta, gick ej.
så jag provade ett komp test. det visar sig att bra på 1an. dåligt på 2 och 3 och 4an sådär. så jag tog bort oljepluggen och det visar sig att det kommer lite vatten där. jag hade inte fyllt på olja eftresom jag skulle provstarta bilen.
vad kan ha hänt...........bilen är en 2,0i 16v
-
ReD-
-
tomas tomas
ja det blir nog att byta motor. eller underdel. hur gör man det lättast. om man tar bort toppen och att lull lull runt om kring, kam man lyfta ut bottendel samt växellåda uppefrån.
eller måste man ta hela frmvagnen underfrån, skulle var bra om man kan lyfta den då jag inte har någon lyft. tips tack....
eller måste man ta hela frmvagnen underfrån, skulle var bra om man kan lyfta den då jag inte har någon lyft. tips tack....
-
tomas tomas
jag fick tag i ett nytt block och jag har bytt det nu. det gick att ta uppe från utan att ta bort växellådan. det verkar vara så att ringarna är lite slappa.
ska skruva dit toppen och allt i dag får jag se.
en annan fråga är .. hur ska kamdreven stå igentligen, det är ett gult strek på dom men inga markeringar, hur ska första noken stå ska dom peka mot varandra eller i från varandra.. sen är bottendelen till salu för den som vill hålla på byta ringarna.
ska skruva dit toppen och allt i dag får jag se.
en annan fråga är .. hur ska kamdreven stå igentligen, det är ett gult strek på dom men inga markeringar, hur ska första noken stå ska dom peka mot varandra eller i från varandra.. sen är bottendelen till salu för den som vill hålla på byta ringarna.
-
tomas tomas