Galaxy, Seriemotstånd?
-
janisvikmanis
Galaxy, Seriemotstånd?
Seriemotstånd för kupéfläkten sitter någonstans. Var?
På en del bilar kan dessa sitta inuti luftkanalerna. Kan det vara så också på Galaxyn?
Vet någon VAR dessa sitter på en Galaxy 2.0??
Min kupéfläkt funkar bara på steg 3 och 4 för framrutan. Bak funkar fläkten så fort man trycker på knapparna och framrutans vred är bara på 1.
Tacksam för goda råd till nybörjare på er portal.
Med vänlig hälsning,
janis.vikmanis@crossnet.se
På en del bilar kan dessa sitta inuti luftkanalerna. Kan det vara så också på Galaxyn?
Min kupéfläkt funkar bara på steg 3 och 4 för framrutan. Bak funkar fläkten så fort man trycker på knapparna och framrutans vred är bara på 1.
Med vänlig hälsning,
-
janisvikmanis
Galaxy, Seriemotstånd (2)
Ha! Jag tror jag fant felet! I själva vredet, sitter det troligtvis. Stämmer det? Kommentar välkommen.
Janis
Janis
-
janisvikmanis
Nej! Jag tog miste!janisvikmanis skrev:Seriemotstånd för kupéfläkten sitter någonstans. Var?
Med vänlig hälsning,
Vet någon vart EXAKT seriemotståndet på Galaxyn av 1996 års modell 2,0-liters sitter? Mekaniker sade att man skulle följa kablarna från fläktvredet in under handskfacket. DÄR skulle det sitta.
Har någon försökt detta? Det kan vara kul att veta om det var jobbigt och lite mera exakt förstå, vart det satt. Så slipper man kanske riva halva instrumentpanelen, ifall seriemotståndet satt direkt "höger, under…" någonstans.
;-)
Tacksam för råd!
Janis