svårstartad mondeo

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
badnisse
Nybörjare
Namn: tommy tranberg
Kör: ford mondeo 2.0 clx hgv

svårstartad mondeo

Inlägg av badnisse »

hmm har ingen aning vad det kan vara för när jag ska starta mondeo kall så går den inte på alla och går inte att ge den gas då dör den. utan det är till att försöka igen och igen tills den går igång. den går hur fint som hellst när den blir lite varmare efter bara någon minut. vad kan det vara:confused:

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Helt klart rör det sig om något med kallstarts anrikningen inte fungerar som den ska, troligt en tempgivare som inte hänger med riktigt och då troligt tempertaturgivaren för kylvätska som jag själv med en av egna Mondeo bytes efter samma fenomen och startade sedan kanonbra.
Den sitter iaf på termostathuset,,,

badnisse
Nybörjare
Namn: tommy tranberg
Kör: ford mondeo 2.0 clx hgv

Inlägg av badnisse »

Peter H skrev:Helt klart rör det sig om något med kallstarts anrikningen inte fungerar som den ska, troligt en tempgivare som inte hänger med riktigt och då troligt tempertaturgivaren för kylvätska som jag själv med en av egna Mondeo bytes efter samma fenomen och startade sedan kanonbra.
Den sitter iaf på termostathuset,,,
okej ska testa det tycker att det är konstigt att tempgivarna kan ge dom utslagen men det hoppas jag verkligen nu för börjar bli knäpp på skiten:banghead:

Skriv svar